מיכל רוזין דורשת לפרק את מאהל המחאה מול ביתו של אורבך

יו״ר סיעת מרצ, ח״כ מיכל רוזין וח״כ רון כץ נגד המחאה מול ביתו של ח"כ ניר אורבך: ״האם עיריית פתח תקוה אישרה את הקמת המאהל שהקים ח"כ מעוז מול ביתו של ח״כ ניר אורבך״

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/06/22 12:47 ג בסיון התשפב

מיכל רוזין דורשת לפרק את מאהל המחאה מול ביתו של אורבך
מאהל המחאה, צילום: ללא

יו״ר סיעת מרצ, ח״כ מיכל רוזין וח״כ רון כץ פנו היום (ה׳) ליניב פינקל מפקד משטרת פתח תקוה, ולעו"ד שרית גרינבאום, יועמ"ש עיריית פתח תקוה, בבקשה לבחון האם עיריית פתח תקוה  אישרה את הקמת המאהל של ח"כ מעוז מול ביתו של ח״כ ניר אורבך, מאהל המשמש כלשכתו.

במכתב כתבו הח"כים: ״לאחרונה, התיישב ח"כ אבי מעוז במאהל לו הוא קורא "לשכה", בשטח העיר פתח תקוה. אלא שמבדיקה שנערכה, נמצא כי לא מדובר בלשכה רשמית ומוסדרת מטעם הכנסת. עם זאת, בדיון שנערך אתמול בוועדת הכנסת, הצהיר ח"כ אבי מעוז כי הוא קיבל אישור מעיריית פתח תקוה להקמת הלשכה. אשר על כן, נבקש לדעת האם העירייה אישרה את הקמת המאהל של ח"כ מעוז לצרכים אלו. כמו כן נבקש לדעת האם מדובר בשטח ציבורי, ומה הכללים של העירייה להקמת לשכות פרלמנטריות בשטח העיר״.

יו״ר סיעת מרצ, ח״כ מיכל רוזין מסרה: ״ביום העצמאות האחרון, המאהל שהקים ח״כ מעוז התעופף ברוח והיווה סכנה לתושבי הרחוב. אני כמובן בעד זכות ההפגנה והמחאה, אבל הקמת לשכה פרלמנטרית דורשת כללים אחרים. הפנייה שנעשתה לגורמים המוזכרים בעיריית פתח תקוה ומשטרת פתח תקוה נועדה לבדוק האם לשכתו של ח״כ מעוז עומדת בסטנדרטים האלו״.

מדוברות העירייה נמסר "אין לעירייה כל קשר למאהל המדובר והוא לא הוקם באישורה. האכיפה בנושא נתונה בידי המשטרה בלבד. כזכור, במשך כשלוש שנים התקיימו כמעט מידי יום הפגנות בקרבת ביתו של היועמ"ש לשעבר בשכונת כפר גנים. ההפגנות היוו מפגעים חמורים רבים, לרבות מפגעי רעש והפרעות לתנועה אשר שיבשו באופן משמעותי את איכות חיי התושבים. על אף זאת, המשטרה ובג"צ אסרו על העירייה לבצע אכיפה אשר תאפשר את זכות ההפגנה ובמקביל תמנע את הפגיעה המתמשכת בתושבים. בהתאם לכך, אנחנו דוחים את הניסיון להפוך את העירייה לכלי ניגוח פוליטי."