פרסום ראשון כבר לא חשוב? הקואליציה מוותרת על הוועדה של כלפון

חבר הכנסת לשעבר יום טוב כלפון שפוטר מהכנסת על ידי ראש הממשלה עמד בראש ועדה למען יהודי התפוצות, בכנסת החליטו להקפיא את פעילות הוועדה ונבחר חבר כנסת אחר שיחליף את כלפון בדיון האחרון

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 31/05/22 14:30 א בסיון התשפב

כבר לא חשוב? הקואליציה מוותרת על הוועדה של כלפון
יום טוב כלפון., צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

לפני כחודשיים הוקמה בכנסת ועדה מיוחדת שנתנה לחבר הכנסת לשעבר יום טוב כלפון מימינה, ועדת משנה לזכאי חוק השבות וקשר עם התפוצות, כלפון פוטר מהכנסת ולכיפה נודע כי יחד איתו נעלמת מהמשכן גם הוועדה שהוגדרה בקואליציה כוועדה "חשובה".

נמצא מחליף ליום טוב כלפון

ביום חמישי הקרוב צריך להיערך דיון של הוועדה אך היא לא יכולה להתכנס מכיוון שיו"ר הוועדה פוטר מהכנסת, לחדשות כיפה נודע כי מי שיחליף את כלפון בדיון האחרון של הוועדה הוא חבר הכנסת צביקה האוזר מתקווה חדשה. בנוסף, הוועדה תוקפא ולא תתכנס עוד. יו"ר וועדת חוקה גלעד קריב מתכוון להמשיך ולבצע דיונים בנושאי קליטת עלייה אך בוועדת חוקה. 

הדיון שנקבע

הדיון שנקבע צילום: ללא

צביקה האוזר מסר לכיפה בעקבות הפרסום, "האופוזיציה מחרימה את ועדות הכנסת, ולכן עד היום לא הקימה את ועדת העלייה והקליטה שהייתה אמורה לקום בראשותה. המציאות הנוכחית במזרח אירופה מעמידה בפני ישראל הזדמנות אסטרטגית לקליטת עלייה משמעותית. אני מצלצל בכל הפעמונים הרלוונטיים כבר למעלה מארבעה חודשים , לרבות בכנסת ,זוהי הזדמנות שאסור לנו לפספס. זהו אינטרס הליבה של ישראל. זה ישנה את עתידה של המדינה לטובה. קיומם של דיונים בנושא במסגרת ועדה הם צורך אקוטי וחשוב מאוד שיתקיימו".

כלפון: "בושה גדולה וסטירת לחי לכל ערך יהודי"

כזכור, לפני כחודשיים דיווחנו כי יו"ר הכנסת מיקי לוי מצא פתרון מיוחד למשבר איוש הוועדות בין הקואליציה לאופוזיציה. על מנת לעקוף את האופוזיציה שמחרימה את ועדות הכנסת, בשל ההצעה המשפילה לדעתם לייצוג בוועדות, יו"ר הכנסת מצא דרך מיוחדת להפעיל את ועדת העלייה והקליטה וונתן אותה לכלפון. מיקי לוי הודיע על הקמת ועדת משנה לזכאי חוק השבות וקשר עם התפוצות, הוועדה תהיה כפופה לוועדת חוקה ומי שיעוד בראשה יהיה חבר הכנסת כלפון מימינה. באופוזיציה תקפו את הצעד של מיקי לוי בטענה להליך לא הוגן, נזכיר כי יו"ר ועדת העלייה והקליטה הוא תפקיד ששמור לאופוזיציה.