סער מגיב לליברמן: אין מקום להתבטאויות כאלה

שר האוצר אביגדור ליברמן עורר סערה כשתקף אמש את לומדי התורה ואמר, "אלה לימודי בטלה" | שר המשפטים גדעון סער לא נשאר אדיש: "דברים לא ראויים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 31/05/22 07:25 א בסיון התשפב

סער מגיב לליברמן: אין מקום להתבטאויות כאלה
סער, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במהלך ישיבת הסיעה שך מפלגת ישראל ביתנו, שר האוצר אביגדור ליברמן תקף את לומדי התורה והציג אותם כבטלנים. בעקבות הסערה, שר המשפטים גדעון סער הודיע אמש במליאת הכנסת כי הוא מגנה את האמירה של ליברמן.

סער: "דברים לא ראויים"

במהלך דיון שהתקיים במליאה התייחס סער לסערה ואמר: "לימוד התורה זה דבר חשוב ביותר, שאפיין את עם ישראל כל הדורות. אני מסתייג מהדברים האלה, אלה דברים לא ראויים וחבל שנאמרו, אין מקום להתבטאויות כאלה".

ליברמן: "אלה לימודי בטלה"

נזכיר כי במהלך ישיבת הסיעה של ישראל ביתנו אמר ליברמן על לומדי התורה: "מי שאומר שזה לימודי קודש ולשם הולכים הכספים הקואלציונים אז לא, אלה לימודי בטלה. גם כשאני מסתכל לאן הולך הכסף הקואליציוני, אז מילא הכסף ילך לישיבות גבוהות אבל  רוב הכסף הולך לכל מיני כוללים שיושבים שם אנשים מגיל 29 עד הפנסיה ובאים בבוקר ושותים כוס קפה ואחר כך דנים על פוליטיקיה ומדפדפים קצת בספרים, אוכלים צהריים ואחר כך הולכים הביתה. מי שבחר להסתפק במועט ולהיות בכולל עד גיל פנסיה ויש 62 אלף אנשים כאלה אז אין שום סיבה לממן אותם, אני לא מוכן לתת לשם כספים קואליציוניים. מבחינת הבתקציב אנחנו לא נפגע בבסיס תקציב הישיבות אבל אין שום סיבה שאנחנו נמשיך להעביר כספים קואליציונים והם ימשיכו לפעול ולנסות להפיל את הממשלה ויצביעו נגדה".