אחרי ההתפטרות של ראש הסגל: נפתלי בנט מכנס את חברי ימינה

בתגובה להתפטרותו המפתיעה של טל גן צבי, נפתלי בנט מכנס את חברי ימינה לכינוס חירום | אחת החוליות החלשות: חבר הכנסת ניר אורבך שהתבטא כי הוא "על הקצה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/22 12:10 כב באייר התשפב

אחרי ההתפטרות של ראש הסגל: נפתלי בנט מכנס את חברי ימינה
שקד ובנט. ימינה תתייצב, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי עוד עזיבה בלשכה, הצעד הבא של בנט: היום (ב') לאחר עשור של עבודה משותפת הודיע ראש הסגל של ראש הממשלה על רצונו להתפטר. בתגובה למהלך בנט יכנס את חברי ימינה הנותרים לדיון חירום.

מה יהיה עם אורבך?

עזיבתו של גן צבי מצטרפת להתפטרות של שמרית מאיר, היועצת המדינית של ראש הממשלה, לפני כשלושה שבועות. בין היתר הוא שימש כראש לשכתו במשרד הכלכלה, כראש המטה שלו במשרד החינוך וכיועץ מטעמו במערכות הבחירות ובמשאים ומתנים הקואליציוניים שלאחריהן.

אחת החוליות החלשות בימינה בהקשר של שרידות הקואלציה זהו חבר הכנסת ניר אורבך שאמר "אני על הקצה. לממשלה הזאת יש דימוי שמתחזק של ממשלה שנכנעת לערבים. אם זה לא ייפסק - אהיה בחוץ מהר ממה שנדמה".

גן צבי: "טובת ישראל הייתה ונשארה תמיד בראש מעייניו של בנט"

ראש הסגל, טל גן צבי, אמר עם ההודעה על רצונו להתפטר "הייתה לי הזכות לעבוד בעשור האחרון עם משרת ציבור אמיתי שטובת ישראל הייתה ונשארה תמיד בראש מעייניו. אני מודה לראש הממשלה על ההזדמנויות, האתגרים והעשייה בה לקחתי חלק במהלך שנות כהונתו למען אזרחי ישראל".

הוא הוסיף: "בתום עשור של עבודה משותפת ואינטנסיבית, ולאחר שנה בתפקיד המאתגר והעמוס של ראש הסגל, ביקשתי לסיים את תפקידי בקרוב ולפנות לאפיקים חדשים. זו הייתה תקופה משמעותית ויוצאת דופן. אני מודה לראש הממשלה על הדרך המשותפת, ואוסיף להיות לו לעזר גם בעתיד בכל שאידרש".