החיילים במתח: חוק ממדים ללימודים יעלה היום להצבעה

החוק שהסעיר את המשכן בשבוע האחרון יעלה להצבעה, ובשתי הצדדים לא ברור מה יוחלט: רע"מ עוד לא החליטה סופית ובליכוד רוצים להעלות את התמיכה למאה אחוז | בנט אמש: "להצבעה נגד החוק אין שום השפעה על הקואליציה והממשלה, רק פגיעה בלוחמים"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 23/05/22 07:35 כב באייר התשפב

החיילים במתח: חוק ממדים ללימודים יעלה היום להצבעה
חיילים מתגייסים. אילוסטרציה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חוק ממדים ללימודים צפוי לעלות היום (ב') להצבעה במליאת הכנסת, ובשבוע החולף הוא יצר מתח רב במשכן. בקואליציה לא ברור מה יעשו רע"מ, ובאופוזיציה הדעות חלוקות. הנוסח הנוכחי קובע מימון של 66% משכר הלימוד לחיילים משוחררים, וכ-16,500 לוחמים משוחררים ממתינים לראות מה יעלה בגורל החוק.

בנט: "להצבעה נגד החוק אין שום השפעה על הקואליציה והממשלה"

כאמור, היום (ב') יעלה החוק להצבעה בכנסת בקריאה שניה ושלישית. אמש בנט אמר בנושא כי "אם חברי הכנסת של הליכוד יצביעו נגד - החוק ייפול והלוחמים לא יקבלו את המלגות. רבים מהלוחמים לא יוכלו להרשות לעצמם לגשת ללימודים בכלל, ואחרים, שהתחילו לימודים בהסתמך על הכסף הזה – פשוט ייתקעו ללא מענה".

"אבל אם חברי הכנסת של הליכוד והאופוזיציה יסכימו להימנע או להיעדר, רק לא להצביע נגד, החוק יעבור, והלוחמים יקבלו את מה שמגיע להם. אני רוצה להבהיר - להצבעה נגד החוק אין שום השפעה על הקואליציה והממשלה, רק פגיעה בלוחמים. אני קורא לחברי הכנסת מהליכוד ומהאופוזיציה: אל תרימו ידיכם נגד החוק של לוחמי צה"ל".

נתניהו: "פתאום הם צריכים את הליכוד"

כזכור, בשבוע שעבר איימו במפלגות החרדיות כי אם הצעת החוק תעבור בקולותיה של הליכוד, הם יפרקו את המשמעת בגוש הימין ומתוך הליכוד גברו הקולות לתמוך בהצעה, אולם לא נראה שהליכוד יתמוך בהצעה.

אחרי פגישתה של זועבי עם לפיד הוציא נתניהו סרטון זועם ובו הוא תוקף את הקואליציה ואומר: "שיפסיקו לבלבל את המוח הצבועים האלה. שיכניסו את היד לכיס של זועבי, לכיס של טיבי ולכיס של עבאס, ויתנו 100% ללוחמים שלנו כי מגיע להם 100%. ואם הם לא יעשו את זה, הממשלה שלנו שנקים בקרוב בעזרת השם, הדבר הראשון שהיא תעשה היא תתן 100% ללוחמים שלנו".

צפו בנתניהו תוקף את בנט ולפיד: