המתיחות בשיאה: זה הח"כ שיקבל תפקיד שר ויערוק לקואליציה?

החשש באופוזיציה: הח"כ מהליכוד שיערוק לקואליציה. נציגי החרדים בכנסת שאלו את נתניהו ולוין: "מה עם פטין מולא?" האפשרות: מולא, או ח"כ אחר מהשורות האחוריות יעבור צד תמורת מינוי לשר. יו"ר האופוזיציה ובכיר הליכוד הרגיעו וטענו: אין סיכוי שהמפלגה תתפרק

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/22 08:33 יח באייר התשפב

המתיחות בשיאה: זה הח"כ שיקבל תפקיד שר ויערוק לקואליציה?
הליכוד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

במקביל לניסיון לתפוס עריקים לצד שלהם, באופוזיציה מביעים חשש אמיתי מפני עריקים משורות הליכוד, שיעדיפו לתמוך בממשלה תמורת מינוי לתפקידים בכירים. החשש החל השבוע במהלך דיון פנימי במפלגות החרדיות, שעירבו בעניין את בנימין נתניהו ויריב לוין, בדרישה לשים עין היטב על הנעשה בשורות האחוריות ברשימת הליכוד.

"מה עם פטין מולא?"

לדברי גורמים שהשתתפו בדיון, החשש נבע מכך שהממשלה נחושה להעביר את התקציב בכל מקרה, וכי ייתכן שישנם כאלה בתחתית הרשימה בליכוד שיגיעו למסקנה שממילא מדובר בקדנציה האחרונה שלהם ושלא יצליחו להתברג שוב בפריימריז ולשוב לכנסת הבאה.

שמו של פטין מולא לרוב לא עולה, יש להניח, בסעודות משפחתיות ובפרלמנטים של סוף השבוע. אבל שמו עלה השבוע כאשר אחד הנציגים החרדים בכנסת פנה לבנימין נתניהו וליריב לוין. "מה עם פטין מולא?", שאל אותם. מתברר שקדם לשאלה המוזרה דיון פנימי שהתפתח בין ראשי המפלגות החרדיות לגבי יכולת הישרדותה של הממשלה. כמה מהנוכחים הביעו חשש שראשי הליכוד עוסקים במציאת עריקים מהמחנה השני, ועלולים למצוא את עצמם במציאות שהסילמן הבאה מגיעה מתוככם.

לוין ונתניהו מרגיעים

"מי אמר שברגעים אלה, כדי להעביר את התקציב ולהאריך את ימיה של הממשלה, לא בא זאב אלקין או בכיר אחר מהקואליציה ומנסה לפתות איזה פטין מולא מהליכוד להצטרף תמורת מינוי שר?", אמר אחד הנוכחים. הדברים עוררו אי-נחת בחדר. ההחלטה הייתה לפנות בהקדם לנתניהו וללוין ולהסב את תשומת ליבם לתרחיש.

התסריט שממנו חוששים באופוזיציה הוא שחבר כנסת מהשורות האחרונות בליכוד עשוי להגיע למסקנה שאין לו מה להפסיד. שעדיף להיות שר בקדנציה הזאת ולפרוש, מאשר להישאר ח"כ פשוט ולהיפלט מהרשימה. לוין ונתניהו הרגיעו את בן שיחם, ואמרו לו שאין שום סיכוי שהליכוד תתפרק. הם אמרו זאת בנחישות ובביטחון. אולם קשה לומר שבצד השני נרגעו מהסכנה של ח"כים בודדים מהליכוד, שעתידם, לפי הערכתם, כבר מאחוריהם.

הטור המלא של הפרשן הפוליטי מתי טוכפלד, יפורסם מחר (ו') במוסף "ישראל השבוע" של "ישראל היום"

(יעל רון בן משה בראיון לכיפה: בליכוד לא דואגים לחיילי צה"ל)