יאיר גולן התראיין, הצעת החוק עברה: עוד ניצחון לאופוזיציה

הצעת החוק של יואב קיש להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הרוגלות בשימוש המשטרה עברה בקריאה טרומית על חודו של קול: 59 חברי כנסת תמכו מול 58 שהתנגדו | "ראוי כי ועדת החקירה הממלכתית תבחן בין היתר את שימוש גורמי אכיפת החוק, משטרת ישראל ומי מטעמם בכלי רוגלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/22 17:24 י באייר התשפב

יאיר גולן התראיין, הצעת החוק עברה: עוד ניצחון לאופוזיציה
מליאת הכנסת, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רק לפני כמה ימים נפתח כנס הקיץ של הכנסת, וכבר ניצחון לאופוזיציה. בדיון במליאת הכנסת אושרה בקריאה טרומית הצעת החוק של יואב קיש מהליכוד להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הריגול החמורה בשימוש המשטרה שנחשפה בכלכליסט.

הקול החסר של יאיר גולן

ההצעה, שכאמור עברה בקריאה טרומית, מבקשת להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת השימוש שנעשה על ידי המשטרה ברוגלות. 59 חברי כנסת תמכו מול 58 שהתנגדו, והקול החסר היה של יאיר גולן שהתראיין בזמן ההצבעה. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדה תכין אותה לקריאה ראשונה.

"לאור חומרת הדברים והחשש החמור כי במדינת ישראל הופעלו אמצעים טכנולוגיים מתקדמים המאפיינים מדינות דיקטטוריות כנגד אזרחים, לרבות אנשי ציבור בכירים, באופן אשר פוגע פגיעה חמורה בכבוד האדם, בפרטיות, בזכויות חשודים ונאשמים, בהליך הוגן וביסודות המשטר הדמוקרטי בישראל, מוצע להקים ועדת חקירה לפרשת שימוש גורמי אכיפת החוק ברוגלות. ראוי כי ועדת החקירה הממלכתית תבחן בין היתר את שימוש גורמי אכיפת החוק, משטרת ישראל ומי מטעמם בכלי רוגלה וכלים בעלי מאפיינים דומים וכן היקף השימוש האמור והשפעת השימוש על אזרחים ישראלים", נכתב בדברי ההסבר להצעה.