האזינו יום טוב כלפון משווה בין מועצת השורא למועצת חכמי התורה

חבר הכנסת מימינה התראיין בעקבות התכנסות מועצת השורא והחלטתה לגביי המשך תמיכתה הקואליציה ואמר: "זה מה יש. בעבר היו קואליציות עם מפלגות אחרות ומוסדות אחרים, אם זה מרכז ליכוד, או מועצת חכמי התורה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 11/05/22 15:42 י באייר התשפב

יום טוב כלפון משווה בין מועצת השורא למועצת חכמי התורה
יום טוב כלפון. יש הבדל?, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

האזינו להשוואה של יום טוב כלפון:

אחרי התכנסות ארוכה ומורטת עצבים מבחינתה של הקואליציה, החליטה מועצת השורא כי רע"מ תמשיך לתמוך בקיומה של הממשלה. "הגענו למסקנה כן לתת הזדמנות לחזור ולקיים את חובותינו בהסכם להסכמים הקואליציוניים", אמר מוקדם יותר היום (ד') מנסור עבאס.

איבגי: "זה נראה מביך" | כלפון: "זה מה יש"

בעקבות הדברים הללו, התראיין בגלי צה"ל חבר הקואליציה יום טוב כלפון. הוא נשאל על ידי אמיר איבגי על עצם ההמתנה להחלטה של מועצת השורא: "אני שואל אותך כחבר ימינה, מה אתה חושב על הסיטואציה הזו שכולנו מחכים להחלטה של מועצת השורא. זה נראה מאוד מביך".

יום טוב כלפון ענה כי הוא אינו רואה הבדל בין המוסדות השונים הקשורים למפלגות הקואליציה: "זו אחת המפלגות של הקוליציה, עם המוסדות שלה, וזה מה יש. בעבר היו קואליציות עם מפלגות אחרות ומוסדות אחרים, אם זה מרכז ליכוד, או מועצת חכמי התורה".

אמיר איבגי ענה לו ואמר: "לא דומה אדוני. מפלגה אנטי ציונית וכולנו ממתינים להחלטה שלה מה היא תחליט לגביי המשך קיומה של הקואליציה".

יום טוב כלפון בתגובה: "לא השוויתי"

לאחר מכן הגיב חבר הכנסת מימינה והבהיר את דבריו: "באופוזיציה אוהבים לקחת חצי אמירה ולהוציאה מהקשרה כדי לשקר. ‏שיהיה ברור: לא השוויתי את מועצת השורא למועצת חכמי התורה.
‏הסברתי שכל מפלגה עם המוסדות שלה, חברי ימינה, מרכז הליכוד, מועצת חכמי התורה וכו'. אם רציתי להשוות לא הייתי מזכיר מפלגות אחרות, ובכלל זה המפלגה שלי".