הפרשן הפוליטי מודה: "זהו זה, הניסוי נכשל"

אטילה שומפלבי כותב בעקבות האירועים האחרונים כי "צריך להודות ביושר שאין התכנות בישראל 2022 לשיתוף פעולה עם המפלגות הערביות הקיימות" | על הממשלה הבאה: "סמוטריץ ובן גביר לא יכולים לשבת ליד שולחן הממשלה. זו כפירה בכל הנורמות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/05/22 10:11 י באייר התשפב

הפרשן הפוליטי מודה: "זהו זה, הניסוי נכשל"
עבאס ובנט מתרחקים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערת מות העיתונאית. מועצת השורא של התנועה האסלאמית התפזרה אמש לאחר שבע שעות, דיונים ללא כל החלטות בדבר המשך חברותה של מפלגת רע"מ בקואליציה. הבוקר (ד') בעקבות מות עיתונאית אל-ג'זירה בג'נין, שירין אבו עאקלה, מסיבת העיתונאים הנוספת בוטלה ובהמשך היום תמסור המועצה את החלטה בהודעה בלבד. ברקע המתרחש בשעות האחרונות, הודה הפרשן הפוליטי אטילה שומפלבי כי ימי הממשלה קצרקים ועתידה נחתם.

"זהו זה, הניסוי נכשל", פתח וכתב בחשבון הטוויטר שלו. "צריך להודות ביושר שאין התכנות בישראל 2022 לשיתוף פעולה עם המפלגות הערביות הקיימות. מנסור עבאס הוא מנהיג אמיץ בסדר גודל היסטורי, אך הוא הקדים את זמנו. הסיבוב הזה מגיע לסיומו, וייקח שנים לתקן את ההשלכות של הכשלון. הערבים ישלמו ראשונים המחיר, אך גם היהודים".

שומפלבי |

שומפלבי | צילום: Flash90

"ברע"ם ניסו אומנם, אך גם הם שבויים של נרטיב שקרי ומתלהם"

שומפלבי תקף בחריפות את הרשימה המשותפת בראשות חבר הכנסת איימן עודה: "המשותפת היא מפלגה עם הנהגה פחדנית וכושלת, אנטי ישראלית ומפיצת פייק סדרתית. היא לא פרטנר. אך היא גררה את החברה הערבית לתחתית של כזבים ועיסוק אובססיבי בטרור שאותו היא לא מגנה. ברע"ם ניסו אומנם, אך גם הם שבויים של נרטיב שקרי ומתלהם".

המסקנה של שומפלבי היא שצריך להקים ממשלת אחדות רחבה ללא חברי הכנסת אחמד טיבי ויצחק פינדרוס. "ישראל לא יכולה לאפשר לאחמד טיבי ולמועצת אל שורא מחד ולפינדרוסים מצד שני להחזיק אותה במקומות הרגישים שלה. דמוקרטיה מתוקנת צריכה לנטרל את השפעת המועצות הרדיקליות למיניהן, ולשוב לדרך האמצע על מנת להתגונן מפני מחרביה. ממשלת אחדות מאוזנת ופריטטית היא צו השעה כדי להחליש את הקיצונים".

הפרשן הפוליטי הסביר כי לתנועות קיצוניות אין מקום בממשלת האחדות, והוסיף: "סמוטריץ ובן גביר לא יכולים לשבת ליד שולחן הממשלה. זו כפירה בכל הנורמות. אבל הליכוד, יש עתיד, ימינה, תקווה חדשה, ישראל ביתנו, העבודה וכחול לבן - חייבות ויכולות להקים ממשלת אחדות מאוזנת והגיונית. לא צריך לא את פינדרוס ולא בן גביר".

שומפלבי הזכיר בדבריו גם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, וטען כי נתניהו יכול להיות המכשול לממשלה הבאה: "המבחן של נתניהו ייחשף בתסריט הזה: האם טובת המדינה לנגד עיניו, או רק האינטרסים שלו - ושהמדינה תשרף. נתניהו אינו יכול להוות מכשול להקמת ממשלת אחדות. זה גדול ממנו. אם יכשיל מהלך כזה, יהיה ברור כי המדינה לא מעניינת אותו".