כאב ראש חדש לבנט: שירלי פינטו דורשת את התפקיד של סילמן

הפרישה של עידית סילמן מהקואליציה אמנם זיעזעה את מפלגת ימינה השברירית אבל יש מי שכבר מכוון לרווח פוליטי בעקבות המשבר, חברת הכנסת שירלי פינטו נפגשה עם בנט וביקשה לרשת את התפקיד היוקרתי של עידית סילמן

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/22 12:50 ב באייר התשפב

כאב ראש חדש לבנט: שירלי פינטו דורשת את התפקיד של סילמן
סילמן ופינטו, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

מפלגת ימינה עברה טלטלה עם פרישתה של יו"ר הקואליציה ואחת הדמויות הבולטות במפלגה, עידית סילמן. כעת כשפתיחת כנס הקיץ מתקרבת בימינה התעורר ויכוח מה לעשות עם סילמן והאם יש להדיח אותה בדומה לשיקלי. במקביל, חברת הכנסת שירלי פינטו דורשת לרשת את סילמן.

מי יחליף את עידית סילמן?

סילמן למעשה מחזיקה בשני תפקידים, יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, תפקיד שיקר לליבה, דרכו קידמה שורה של יוזמות. לאחרונה נפגשה פינטו עם בנט וביקשה ממנו את ראשות ועדת הבריאות, כך על פי דיווח של עמית סגל. 

בנוסף, טרם ברור מי יהיה יו"ר הקואליציה הבא, על פי ההסכם הקואליציוני התפקיד שייך לגוש של בנט וצריך להגיע אל אחד מחברי ימינה או תקווה חדשה אבל נראה כי אין מינוי קרוב ויתכן שממלא מקום יו"ר הקואליציה ח"כ בועז טופורובסקי יהיה המחליף הלא רישמי. 

עידית סילמן: "לבקש סליחה מבוחרי ימינה שנעשה להם עוול"

אמש אמרה עידית סילמן  בראיון לחדשות 12, "נתתי צ׳אנס אבל טעיתי. באמת חשבתי שאחרי 4 סבבי בחירות שווה לתת צאנס לאחדות. זו הזדמנות לבקש סליחה מבוחרי ימינה המאוכזבים וממצביעי ימין שנעשה להם עוול. מילים יפות כמו אחדות וריפוי לא קיימות כאן. זו ממשלה בלי המחנה הלאומי, הציונות הדתית והליכוד. חצי עם לא פה. אם הייתה אחדות אמיתית אז היה אפשר לתת צאנס. 

סילמן נגד חברי ימינה

טעיתי כי השפה שלנו השתנתה. ביטויים כמו הגדה המערבית והערכים של המחנה הלאומי. אמרנו שיש סטטוס קוו בנושאי דת ומדינה, שיש לימינה וטו, ויש כרסום זוחל בנושאים האלה. זה מוביל למחיקת הזהות היהודית".