"מקרון או אסון לאומני": חברי הכנסת בישראל בוחרים צדדים בבחירות לצרפת

צרפת הולכת היום לבחירות שיכריעו מי יהיה הנשיא הבא של הרפובליקה הצרפתית: מקרון או לה פן | יושבי הראש של שדולת הידידות ישראל צרפת בוחרים צדדים, יום טוב כלפון שומר על נטרליות ואמילי מואטי מזהירה: "אסון לאומני, גזעני"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/04/22 12:32 כג בניסן התשפב

"מקרון או אסון לאומני": חברי הכנסת בישראל בוחרים צדדים בבחירות לצרפת
מקרון, צילום: shutterstock

בצרפת מתקיימות היום בחירות דרמטיות על נשיאות המדינה. הקלפיות נפתחו בשעות הבוקר והאזרחים מצביעים אם לתת כהונה נוספת לנשיא המכהן עימנואל מקרון או להכתיר את המועמדת החלשה יותר, מרין לה פן. בינתיים בישראל חברי הכנסת כבר בוחרים צדדים וקוראים לאזרחים לצאת ולהצביע.

מואטי: "זה או צרפת שאנחנו מכירים או אסון לאומני"

יו"ר שדולת הידידות בין ישראל לצרפת, חברת הכנסת אמילי מואטי כתבה הבוקר, "בוקר טוב לחבריי דוברי הצרפתית ובעלי זכות ההצבעה. מממשת את הבמה כדי לקרוא לכם להצביע מקרון. יודעת שפוליטיקאים צריכים להימנע מלהתערב בבחירות במדינות ידידותיות אבל אין ברירה, זה או צרפת שאנחנו מכירים או אסון לאומני".

מואטי הוסיפה בנחרצות: "תופסת צד וחוזרת: אנטישמיות, כמו גזענות, אינה דעה לגיטימית אלא פשע. זה או צרפת שאנחנו מכירים או אסון לאומני, גזעני, בור ושטוף שנאה. אסון לצרפתים ואסון ליהודי צרפת".

כלפון ניטרלי: "אל תתנו לאחרים לבחור בשבילכם"

מנגד, חבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה שנולד בצרפת ועומד גם הוא בראש שדולת הידידות שמר על נטרליות וכתב: "לחבריי הצרפתים, ביום גורלי זה של הסיבוב השני של הבחירות לנשיאות צרפת: לכו להצביע! אל תוותרו על זכותכם הדמוקרטית להשפיע על זהותו של הנשיא הבא של צרפת. אל תתנו לאחרים לבחור בשבילכם".