עופר כסיף: אסור ליהודים להתפלל בכותל כי זה שטח כבוש

צעדת הדגלים שצפויה להתקיים היום בעיר העתיקה בירושלים הרגיזה את חבר הכנסת עופר כסיף, "כל עוד המצב הוא מצב של כיבוש - מבחינתי זה לא לגיטימי. הכותל הוא שטח כבוש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/22 13:42 יט בניסן התשפב

עופר כסיף: אסור ליהודים להתפלל בכותל כי זה שטח כבוש
חבר הכנסת עופר כסיף , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

צעדת הדגלים שצפויה להתקיים היום (ד') בצהריים הכעיסה את חבר הכנסת עופר כסיף, "כל מטרת הצעדה היא להראות מי הבוס, המשטרה לא נתנה אישור ובצדק - היא צריכה למנוע את זה פיזית ולא לתת לאנשים לצעוד", אמר בראיון ל-103FM.

כסיף הוסיף: "האנשים האלה פושעים משום שהם גזענים וכובשים. בעל הבית האמיתי הם הפלסטינים, זהו שטח כבוש. הם חיים בשטח כבוש. אני וחבריי נגד האלימות, אבל חושבים שהאלימות העיקרית היא הכיבוש. השאלה היא איך אנו מגיעים לפשרה צודקת כך שכולנו, שני העמים, נוכל לחיות כאן חיים נורמליים ושלבים - גם הישראלים וגם הפלסטינים".

כסיף: "זה לא לגיטימי, הכותל הוא שטח כבוש"

במענה לשאלה האם יהודים יכולים להתפלל בכותל המערבי בירושלים אמר: "כל עוד המצב הוא מצב של כיבוש - מבחינתי זה לא לגיטימי. הכותל הוא שטח כבוש, נקודה. אני לא מדבר על הנושא הדתי, אלא רק על הנושא הפוליטי־לאומי".

במקביל, לפני זמן קצר הודיעו מארגני הצעדה כי בהמשך להצעת הפשרה שהעבירו מארגני צעדת הדגלים  למשטרה מוקדם יותר היום, מודיעים המארגנים כי המשטרה נסוגה מההסכמות שכבר הושגו, וכרגע ניתקה מגע במטרה למשוך זמן ולמנוע את קיום הצעדה.

"עצוב שבמקום לאפשר ליהודים לצעוד בחג בביטחון עם דגלי ישראל בירושלים משטרת ישראל נכנעת לתכתיבים פוליטיים של ממשלה שתלויה במועצת השורא. אנחנו קוראים למשטרה להתעשת ולאשר את הצעדה", הוסיפו המארגנים.

גדי יברקן: לא מכיר עם שמבקש אישור להסתובב עם דגל

סגן השר לבט״פ לשעבר, ח״כ גדי יברקן הוסיף: ״לא מכיר עם שמבקש אישור להסתובב עם דגל ארצו ברחובות עיר בירתו. הרפיסות של השמאל מעודדת את הטרור להרים ראש כי ממשלת בנט-עבאס נכנעת לכל איום של הטרור הערבי. לו הייתי בארץ הייתי משתתף במצעד הדגלים בירושלים. מחזק את כל משתתפי הצעדה".