מתן כהנא: "תהיו בשקט ותנו לראש ממשלה אחראי לנהל את העניינים"

השר לשירותי דת משיב לתגובותיהם של חברי הכנסת סמוטריץ' ובן גביר, שתקפו את החלטת ראש הממשלה לסגור את הר הבית עד לסוף ימי הרמדאן: "למה סתם לברבר? יש לכם הזדמנות פז להצהיר שכשאתם תהיו בקואליציה הר הבית יהיה פתוח לעליית יהודים כל הזמן"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/04/22 10:22 יט בניסן התשפב

מתן כהנא: "תהיו בשקט ותנו לראש ממשלה אחראי לנהל את העניינים"
כהנא נגד בן גביר וסמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סגירת הר הבית בפני יהודים לתקופה של כמעט שבועיים, עד לסוף חודש הרמדאן, ממשיכה לעורר הדים. השר לשירותי דת בממשלתו של נפתלי בנט, מתן כהנא, הגיב הבוקר (ד') לתגובותיהם מאמש של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר.

"בן גביר וסמוטריץ', למה סתם לברבר?", כתב כהנא בחשבון הטוויטר שלו, "יש לכם הזדמנות פז להצהיר שכשאתם תהיו בקואליציה הר הבית יהיה פתוח לעליית יהודים כל הזמן. 365 ימים בשנה. 24 שעות ביממה. אם אתם לא מתחייבים על זה, פשוט תהיו בשקט ותנו לראש ממשלה אחראי לנהל את העניינים".

כמו להחלטות דומות שקיבל ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, סמוטריץ' הגיב אמש להחלטתו של בנט על סגירת הר הבית בפני יהודים: "על רקע אלימות הערבים וההסתה השקרית של הירדנים והטורקים, ההחלטה של בנט ושקד לסגור את הר הבית ליהודים עד סיום הרמאדן היא איוולת ביטחונית ומדינית המהווה הודאה למעשה בשקר הערבי כאילו היהודים אשמים בהסלמה הנוכחית".

"כמה הזהרנו מהקמת ממשלה שתישען על התנועה האסלמית ומהפקרת ביטחון ישראל בידיה. בנט ושקד פוגעים במדינת ישראל ומסכנים אותה מדינית וביטחונית בשביל שרידותם הפוליטית שתלויה כעת בוואליד טאהא ובמועצת השורא של התנועה האסלאמית. בבוקר בנט תוקף את הירדנים ובערב מאשר את טענתם השקרית ונכנע לדרישותיהם החצופות. איפה סער, אלקין ושרן השכל שיציבו קו אדום מהצד שלהם?!", תהה סמוטריץ'. 

בן גביר, שהחליט להגיע הערב לצעדת הדגלים בירושלים, הגיב אתמול להחלטתו של בנט בעניין סגירת ההר ליהודים: "סגירת הר הבית ליהודים, המקום הכי קדוש לעם ישראל, זה ניצחון לחמאס, לטרור, למהומות של אויבנו. בנט נתן הערב פרס לאוייב ואת המפתחות של המדינה למועצת השורא. ההחלטה ההזוייה הזו תעלה לנו בדם. כניעה לאוייב רק מגבירה את הטרור".