במשותפת מנתחים את המצב של רע"מ: "מנסור עבאס נקלע לסיטואציה"

המשותפת ורע"מ בקרב תדמית: חברת כנסת מהמשותפת תוהה על הצעד של מנסור עבאס מדגישה את ההבדלים בין המפלגות | "ניסיתי להבין מה הקפיאו, איך הקפיאו, עכשיו תקופת פגרה, אין הצבעות ואין דיונים. מה הם מקפיאים בעצם?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/22 09:42 יז בניסן התשפב

במשותפת מנתחים את המצב של רע"מ: "מנסור עבאס נקלע לסיטואציה"
מנסור עבאס. , צילום: Flash90

בעקבות המהומות והמתיחות הקשה בהר הבית מפלגת רע"מ הודיעה כי היא מקפיאה את חברותה בקואליציה ובכנסת. ח"כ עאידה תומא סלימאן אמרה ברדיו 103FM בתגובה למהלך כי "עבאס מבין שהוא נקלע לסיטואציה, המשך הישיבה בקואליציה הזו גורמת לו נזק פוליטי. אנחנו מצביעים לפי העקרונות שלנו".

 

"או שמתפטרים או שאתה חבר כנסת"

על ההחלטה של רע"מ להקפיא את חברותה, הדגישה חברת הכנסת מהמשותפת: "אני לא מבינה את ההחלטה הזו. ניסיתי להבין מה הקפיאו, איך הקפיאו, עכשיו תקופת פגרה, אין הצבעות ואין דיונים. מה הם מקפיאים בעצם? אני חושבת שזה היה ניסיון להכיל את הכעס שבתוכם. קולות הכעס, המרמור והרצון לסיים את הסאגה הזו מצידם. הם עשו את הצעד הזה בגלל מעשי הממשלה, לא הכנסת. כאשר הם מתאמים את זה עם לפיד ובנט, אני בטוחה שהם יודעים שאין הקפאת חברות. או שמתפטרים או שאתה חבר כנסת. הכעס של הציבור ושל חברי התנועה האסלאמית על המאוחדת זה בגלל החברות שלהם בקואליציה, לא בגלל החברות שלהם בכנסת".

לדבריה, "אנחנו לא מתערבים בעניינים של רע"מ. אנחנו לא מנסים לשחק את המשחק הזה כאילו שאנחנו מקוממים אנשים. אני חושבת שיש סיבות מספקות לציבור של רע"מ להתקומם, בלי המעורבות שלנו ובלי שננסה לתרום לזה. עד כמה שידוע לי אנחנו לא בקשר בעניינים האלו".

עוד הוסיפה, והבהירה כי "עבאס מבין שהוא נכלא לסיטואציה, המשך הישיבה בקואליציה הזו גורמת לו נזק פוליטי. אנחנו מצביעים לפי העקרונות שלנו. תראו לנו פעם אחת שהצבענו נגד העקרונות שלנו. זה תלוי בחוק עצמו אם הוא מתאים לעקרונות שלנו ואם הוא משרת את המטרות שלנו. אנחנו לא באים רק מתוך גישה של להתנגח, אם יהיה משהו שישרת את הציבור אנחנו נשקול כמובן. תמיד עשינו את זה ואנחנו נעשה. אם הממשלה הזו רוצה לחיות ולהמשיך לתפקד, יש שינוי מהותי בגישה שלה שאני בטוחה שהם לא רוצים לעשות".