"לא לשרת יחידים": וליד טאהא מסביר על מה רע"מ יפרקו את הקואליציה

הפריכות הקואליציונית נותנת את אותותיה, וחבר הכנסת מרע"מ מסביר מה יגרום להם לעזוב את הקואליציה. בטוויטר הוא כתב: "המטרה לשרת באופן שווה את כלל אזרחי המדינה ולא לשרת יחידים"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 14/04/22 07:35 יג בניסן התשפב

"לא לשרת יחידים": וליד טאהא מסביר על מה רע"מ יפרקו את הקואליציה
וליד טאהא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בצל פרישת סילמן והתערערות יציבות הקואליציה, ציוץ מעניין של יושב ראש ועדת הפנים של הכנסת. חבר הכנסת מטעם רע"מ כתב אמש (ד') בטוויטר: "שלמות הקואליציה אמורה להיות אינטרס של כלל מרכיביה ללא יוצא מן הכלל, ולא של חלקים ממנה בלבד".

"המטרה לשרת באופן שווה את כלל אזרחי המדינה ולא לשרת יחידים"

הוא הוסיף בהמשך כי "המטרה לשרת באופן שווה את כלל אזרחי המדינה ולא לשרת יחידים במפלגה זו או אחרת. באם הקואליציה תדע לפעול כך היא תמשיך להתקיים, ולא, היא תצטרך לסיים את דרכה בקרוב". כאמור, הציוץ הזה מגיע על רקע השיויון בכנסת לאחר פרישת סילמן.

לצד המצב הקואליציוני, בפוליטיקה הפנים ערבית מול רע"מ ניצבת הרשימה המשותפת. כזכור, לפני מספר ימים פרסם יושב ראש המשותפת עודה סרטון שנוי במחלוקת ובו קרא לאזרחים הערביים לעזוב את כוחות הביטחון. "עושה שימוש בנושא בצורה שאינה מתאימה בעת בה אנו פועלים לשקם את היחסים עם היהודים בעקבות הפעולות", אמר נגדו יו"ר רע"מ.

"סילמן מתלהבת ממה שקרה וכל הכבוד מהרבנים"

אמש (ד') דיווחנו בכיפה על התכנית של ראשי סיעות הקואליציה. מי שהתייצבו הם חברי הכנסת אורבך, טופורובסקי, רם שפע, רוזין וסובה, ואחד הנוכחים ניתח את הסיכויים שסילמן תתחרט ותקף את הפורשת: "סילמן מתלהבת ממה שקרה וכל הכבוד מהרבנים אבל היא מפוחדת מהמהלך ולא שמחה ממנו". טופורובסקי הוסיף: "אסור לעצור כאן, עלינו להמשיך ולפעול במשותף כדי שנוכל להמשיך לעשות טוב למדינה ולאזרחיה".