גדעון סער: "כשמגדפים או מאיימים על ח"כים וסביבתם – יש פה מימד פלילי"

שר המשפטים התראיין בצל המשבר הפוליטי ואמר כי הממשלה מצביעה בהתאם לעמדותיו, וכי "תקווה חדשה היא סיעה מאוחדת ומלוכדת". בהתייחסו למחאות נגד חברי ימינה טען סער כי מדובר במעשים עם מימד פלילי | האזינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/22 09:14 יא בניסן התשפב

גדעון סער: "כשמגדפים או מאיימים על ח"כים וסביבתם – יש פה מימד פלילי"
גדעון סער, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

המערכת הפוליטית נכנסה שוב לסחרור עם הודעתה של עידית סילמן על פרישתה מהואליציה. בראיון לרשת ב' התייחס שר המשפטים למשבר הפוליטי, לתקווה חדשה ולמחאה נגד חברי ימינה. לדבריו, בהפעלת הלחץ על חברי הכנסת של ימינה ועל סביבתם לצאת מהממשלה יש מרכיבים בעייתיים ולפעמים אף פליליים.

בראיון אמר סער: "הטקסטים שנאמרו ליד ביתו של ח"כ ניר אורבך הם בגדר עבירות פליליות. כשמגדפים או מאיימים על ח"כים וסביבתם - יש פה מימד פלילי". סער התייחס להתפרקותה החלקית של ימינה ואמר כי "תקווה חדשה היא סיעה מאוחדת ומלוכדת" וכי אצלו לא יקרו דברים כאלה. הוא אמר עוד כי הוא מקווה שסיעת ימינה התייצבה ושניתן יהיה להמשיך לקיים את הממשלה. "עם הקשיים, רצוי להמשיך קדימה".

שר המשפטים התייחס גם לאמירתה המקוממת של חברת הכנסת גבי לסקי על תקצוב מחבלים ברשוץ הפלשתינית ואמר: "היו אמירות לא טובות בעיני בתקופה האחרונה. האמירה של לסקי הייתה מאוד חמורה. בסוף הממשלה מכריעה בהתאם לעמדותיי. אם זה היה הפוך, יכול להיות שהייתה לי בעיה".