והיא שעמדה: סילמן בהופעה פומבית ראשונה אחרי הפרישה

חברת הכנסת, שפרשה בשבוע שעבר מהקואליציה, הגיעה לכנס חגיגי של חב"ד והתקבלה בשירת "והיא שעמדה" על ידי הקהל. סילמן התייחסה בעקיפין לנסיבות שהובילו אותה לפרישה מהקואליציה ואמרה: "את היהודים ניסו לאורך השנים לאבד, אבל את היהדות לעולם לא הצליחו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/22 19:13 י בניסן התשפב

והיא שעמדה: סילמן בהופעה פומבית ראשונה אחרי הפרישה
צילום: חשבון הטוויטר של בצלאל סמוטריץ'

בהופעה פומבית ראשונה מאז הודיעה בשבוע שעבר על פרישתה מהקואליציה, התייחסה היום (ב') חברת הכנסת עידית סילמן בעקיפין לסיבות בגינן החליטה לחבור לאופוזיציה.

כזכור, חברת הכנסת עידית סילמן פרשה מהקואליציה על רקע משבר החמץ בבתי החולים ולאחר ששר הבריאות כתב למנהלי בתי החולים כי הוא מצפה מהם לקיים את פסיקת בג"ץ בעניין ולהימנע מבדיקת חמץ לבאים בשערי בתי החולים. סילמן טענה בהודעתה כי "לא תוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל" וכי היא איננה יכולה עוד לתת יד למהלכיה של הממשלה.

את היהודים ניסו לאבד, את היהדות לא הצליחו

באירוע בר מצווה שערך היום כולל חב"ד ל-120 ילדים יתומים ובהם פליטים באוקראינה התקבלה חברת הכנסת הפורשת בשירת "והיא שעמדה" ואמרה כי "אין מתאים ואקטואלי מזה". סילמן הוסיפה ואמרה כי "את היהודים ניסו לאורך השנים לאבד, אבל את היהדות לעולם לא הצליחו. והיא שעמדה ליהדות". סילמן בירכה את המשתתפים שיזכו לשמחות רבות נוספות.

זוהי הופעתה הפומבית הראשונה של חברת הכנסת סילמן מאז הודעת הפרישה. סילמן לא הייתה רק חברת קואליציה, אלא יו"ר הקואליציה, ומתוקף תפקידה עמלה ימים ושעות לתחזק את הקואליציה השברירית ולוודא כי היא מצליחה למלא את ייעודה. פרישתה היא מכה קשה לקואליציה, שכעת מתפקדת ללא יו"ר שיתאם בין הסיעות השונות.

הקואליציה איבדה את הרוב בכנסת

עם פרישתה של סילמן, הקואליציה מונה 60 חברים, דבר שיקשה עליה במיוחד לקבלת רוב בהצבעות במליאת הכנסת ובהעברת חוקים וככל הנראה תצטרך להיעזר בחברי הרשימה המשותפת כדי לעשות זאת. בנוסף, כעת תנסה האופוזיציה להביא להפלת הממשלה בהצבעת אי אמון, אך המהלך עדיין צפוי להיתקל בקשיים שכן חייב 61 תומכים, וחברי הרשימה המשותפת לא ימהרו לעשות זאת.