"נתניהו רוצה את שקד, לא הגיוני לתת שריון לכל אנשי ימינה"

בעקבות המצב הפוליטי הסוער, חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד התראיין ופרש את האפשרויות הפוליטיות: "אנחנו נוציא את ה־61 מנדטים בלי בנט ובלי סער ובלי איווט ליברמן, זו או ממשלה של הליכוד או בחירות" | האזינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/22 17:11 י בניסן התשפב

"נתניהו רוצה את שקד, לא הגיוני לתת שריון לכל אנשי ימינה"
נתניהו ושקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת עידית סילמן היממה בשבוע שעבר רבים כאשר הודיעה על פרישתה מהקואליציה, והאופוזיציה נכנסה למירוץ נגד הזמן בהשגת עריקים נוספים. בראיון ברדיו 103FM אמר חבר הכנסת מהליכוד דוד ביטן: "כרגע אין חבר כנסת נוסף מהקואליציה שנמצא בדרך לליכוד".

"הסיטואציה נוצרה כיוון ששקד עשתה איזשהו תרגיל שהיא איחדה את השלושה בימינה ולא נותנת לאף אחד לעבור. אנחנו לא ניתן שריון ל־5 מאנשי ימינה. זה לא דבר הגיוני". ביטן אמר כי לא שוחח עם שקד "כיוון שאין לי סמכות להציע לה משהו". לגביי חזרתה לליוד הוא אמר:  "היא רוצה לבוא לליכוד, אבל היא לא תבוא כשלא רוצים אותה, זה כל העניין. לא רצו אותה לאורך זמן. היום נתניהו כן רוצה אותה, אבל חלקים אחרים בליכוד עושים לה בעיות".

 

ביטן: "הם צריכים כבר להודות, להרים ידיים וללכת לבחירות"

לטענת ביטן בעוד כחודשיים הממשלה תיפול. "יש את הפגרה של חודש, אחרי זה תן עוד חודש-חודש וחצי והם ייפלו. זה שהם יחזיקו מעמד עוד קצת, זה כבר לא רלוונטי. זו לא ממשלה, היא לא תוכל לחוקק, היא לא תוכל לעשות דברים, היא לא תעשה כלום. הם הוכיחו שהם מוכנים לעשות הכול על מנת להאריך את הזמן של הממשלה הזאת, אבל זה לא המצב, היום הם צריכים כבר להודות, להרים ידיים וללכת לבחירות".

עוד אמר לגבי בחירות אפשריות: "אנחנו נוציא את ה־61 מנדטים בלי בנט ובלי סער ובלי איווט ליברמן", והדגיש: "אנחנו לא צריכים 61 מנדטים כבר, גם עם 58 מנדטים הממשלה שלנו. אני אסביר לך למה, כיוון שלשון המאזניים במקרה כזה תהיה הרשימה המשותפת. אני לא רואה את גדעון סער ואת בנט הולכים עם בל"ד. לכן, זו או ממשלה של הליכוד או בחירות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן