מוסי רז מעריך: "רוב הסיכויים שהממשלה הזו תישאר"

לאחר פרישת סילמן, חבר הכנסת מוסי רז ממרצ מעריך כי המשבר ייפתר, וטוען כי אין כל קשר בין משבר החמץ לפרישתה של סילמן. בנוסף הוא אומר: "הממשלה הזו היא הימנית ביותר בהיסטוריה של ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/22 09:17 ו בניסן התשפב

מוסי רז מעריך: "רוב הסיכויים שהממשלה הזו תישאר"
מוסי רז, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שחברת הכנסת עידית סילמן החליטה לפרוש מהקואליציה ועוררה סערה פוליטית, חבר הכנסת מוסי רז דווקא טוען שאין איום על היציבות של הממשלה וכי היא רוב הסיכויים שהיא תישאר. את הדברים הוא אמר לניסים משעל וגיא פלג ב־103fm.

 

"אני חושב שרוב הסיכויים שהממשלה הזו תישאר", אמר רז והוסיף כי הוא לא חושב שהממשלה תהיה משותקת. "ממשלות יכולות לקבל החלטות. אני יכול למנות המון דברים טובים ורעים שעשה נתניהו ב־15 שנות שלטונו. כמעט אף חוק שממשלתו העבירה לא היה חשוב כל כך למדינת ישראל", אמר. 

"אני חושב שהקשר בין ההנחיה של ידידי, חברי, השר הורוביץ לקיים את פסיקת בג"ץ לבין הפרישה, יותר נכון, העריקה של סילמן, היא בערך כמו הקשר בין השיחה שלנו עכשיו למלחמה באוקראינה. אין שום קשר בין הדברים", טען רז, והוסיף: "אם לסילמן הייתה בעיה עם העניין הזה, איפה היא הייתה 10 חודשים מיום הקמתה של הממשלה? הרי היה ידוע שיש פסיקה של בג"ץ".

הפרישה הזו היא לא כמו בגין

לדבריו, במהלך הקדנציה שלה כיו"ר קואליציה, "היו עליה לחצים לא אנושיים שהזכירו מיליון דברים, ואולי ביממה האחרונה היה גם את העניין הזה, בטל בשישים. אני רוצה להזכיר לך שהיא התלוננה על אלימות נגדה, על הפגנות בלתי פוסקות מול ביתה. אני לא מזלזל לשנייה בלחצים שהיו עליה. היו עליה לחצים, אולי בלתי אנושיים, אולי שקשה מאוד לעמוד בפניהם, ואם כך, זה הופך את העריקה הזו למשהו הרבה יותר חמור".

הוא אמר כי "אם אתה עושה את זה (הפרישה) כתוצאה מלחצים, אז זה לא כתוצאה מהערכים שהיא כתבה עליהם וכו'. זה לא בגין שאמר 'איני יכול עוד' ופרש הביתה, זה 'איני יכולה עוד ועדיף לי במקום להיות יו"ר הקואליציה של זה, להיות שרת בריאות אצל ההוא יחד עם שר האוצר פייגלין ושר אחר ברקת'".

"הממשלה הזו היא הימנית ביותר בהיסטוריה של ישראל"

לקראת סיום השיחה, הבהיר: "הממשלה הזו היא הימנית ביותר בהיסטוריה של ישראל, גם אולי בגלל שהכנסת הזו היא הימנית ביותר בהיסטוריה של ישראל, ולכן הממשלה הזו עשתה דברים, יישרה קו לימין עוד לפני המשבר הזה, יותר מממשלות אחרות. ראה הכניעה באביתר, זה לא היה קורה אצל נתניהו. ראה הפינוי בשייח ג'ראח, שנים לא קרה דבר כזה אצל נתניהו. ראה חוק האזרחות, שלא קרה אצל נתניהו חוק אזרחות כזה קיצוני", וציין: "אני חושב שהמשבר הזה ייפתר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן