גנץ: לא פחות משהמחבלים רוצים מחיר דמים הם רוצים לזרוע פילוג בתוכנו

בעקבות גל הטרור הרצחני שר הביטחון בני גנץ מוסר כעת הצהרה מיוחדת לתקשורת אחרי התייעצות עם הרמטכ"ל אביב כוכבי |גנץ: "כל האמצעים כשרים כדי להתמודד עם גל הטרור"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/03/22 18:18 כז באדר ב'

גנץ: לא פחות משהמחבלים רוצים מחיר דמים הם רוצים לזרוע פילוג בתוכנו
יו"ר כחול לבן בני גנץ, צילום: פלאש 90, גילי יערי

שר הביטחון בני גנץ  קיים היום (ד') הערכת מצב בפיקוד המרכז בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ומפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס, ועם סיומה הוא מוסר הצהרה לתקשורת בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית.

"לא פחות משהמחבלים רוצים מחיר דמים הם רוצים לזרוע פילוג בתוכנו"

שר הביטחון גנץ אמר: ״מדינת ישראל נמצאת תחת מתקפת טרור רצחנית, מחוללי הטרור ימצאו כוחות בטחון חזקים ואזרחים חסונים - גם הפעם אנחנו ננצח, אנחנו עושים ככל שביכולתנו למנוע את הפיגוע הבא - צה"ל וכוחות הביטחון עצרו מאות רבות של פלסטינים במסגרת מעצרי מנע וימשיכו לעשות כן; אם יהיה צורך נגייס באופן מיידי עשרות חיילי מילואים, יידרש מה שיידרש - אנחנו נשבור את גל הטרור הזה. אני קורא לאזרחי ישראל לפעול באחריות וערנות, אך לא בהיסטריה״.
 

ההחלטות של גנץ להתמודדות עם הטרור:

  • שר הביטחון אישר תגבור של 1,000 לוחמים בהכשרות לסיוע למשטרת ישראל במאמץ ביטחון הפנים.
  • צה"ל יסייע למשטרת ישראל בחיול פלוגות מג"ב, כולל הציוד הנדרש.
  • מוקדו מאמצי המודיעין, בדגש על הרשתות החברתיות.
  • יוקצו כוחות ואמצעים לטיפול בשב"חים וסוחרי נשק.
  • שר הביטחון סיכם על הכנת תוכנית פעולה לבינוי בנקודות מרכזיות במכשול התפר, שתוצג בתחילת השבוע הבא להפעלה באופן מיידי.
  • צה"ל יציע להוביל תהליך גיוס מואץ של אלפי לוחמי מג"ב במילואים שיהיו תחת פיקוד צה"ל באמצעות מג"ב איו"ש, ויוקצו לפי צורכי המשטרה.

שר הביטחון סיכם, כי יתקיימו צעדים של פריסת כוחות מאסיבית, כאשר בשלב זה איו"ש מתוגברת ב-12 גדודים ועזה בשני גדודים. זאת בכדי למנוע אירועים, לטפל באירועים באופן מיידי ולהחזיר את תחושת הביטחון.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן