צפו פיצוץ בוועדת הפנים: בן גביר התיישב על הרצפה וסרב להתפנות

הופסקו דיוני ועדת הפנים בנושא קליטת הפליטים מאוקראינה: בן גביר קרא לעבר טאהא: "בגללך נרצחו אנשים בנגב" | בן גביר התיישב על הרצפה וסרב לצאת מהדיון

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/03/22 12:35 כ באדר ב'

פיצוץ בוועדת הפנים: בן גביר התיישב על הרצפה וסרב להתפנות
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בלאגן בישיבת ועדת הפנים. דיוני הוועדה  על מדיניות הממשלה בנוגע לפליטים מאוקראינה שמגיעים לישראל הופסקו לאחר שח"כ בן גביר התיישב על רצפת הוועדה ותקף את יו"ר הוועדה ואליד טאהא: "הדם של תושבי הנגב על הידיים שלך".

"נרצחו בגלל ההסתה שלך"


 

בפתח דבריו אמר בן גביר: "אתה חיבקת את אנשי החמאס, הפגשת עם הרוצחים מליל הקלשונים, כל השנה מסית בנגב ומחרחר דם, היום הזה שאנחנו סופרים את הגופות שלנו שנרצחו בגלל ההסתה שלך, זה בושה לכנסת ישראל שאתה נמצא כאן. למה אתה לא מגנה, אני יוצא מכאן ללוויות של אנשים שנרצחו ואתה מקיים דיון בוועדה. הסתת לרצח של יהודים, אין לך מצפון". בשלב זה דרש היו"ר טאהא להוציא מהוועדה את ח"כ בן גביר, אך זה ישב על הרצפה. לאחר מחאתו של בן גביר, הכריז טאהא על הפסקת הדיון וחברי הכנסת יצאו מהוועדה.

"איילת לא להתקפל"

כאשר הדיון בוועדת הפנים על הפליטים מאוקראינה נמשך, השרה שקד הגיעה וקיבלה קריאות, "איילת לא להתקפל בפני השמאל". שקד אמרה בדיון: "עד כה הגיעו לישראל מאוקראינה 5000 זכאי חוק השבות, 9000 שאינם זכאים".

מוקדם יותר היום חברי השדולה הגאה בכנסת פנו במכתב דחוף לשרות הפנים והעלייה והקליטה בבקשה להסדיר את עלייתם של פליטים מקהילת הלהט״ב שלפחות אחד מהם זכאי לעלייה מתוקף חוק השבות ומשפחותיהם. לדבריהם, "בעקבות המלחמה באוקראינה, הגיעו ללשכותיהם פניות בנוגע לסיוע דחוף לזוגות ומשפחות להט"ביות, אשר רק אחד מבני הזוג הוא יהודי או זכאי שבות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן