סוער בממשלה ליברמן נגד המהלך של מתן כהנא: "שר הדתות רק רוצה למנות מקורבים"

שרי הממשלה אישרו את עוקף חוק הגיור של מתן כהנא שיאפשר לרבני ערים להיערך לגייר, בישראל ביתנו נמנעו בהצבעה ותקפו את מתן כהנא בטענה שהוא רק רוצה למנות מקורבים | ליברמן: "לא צריך לערבב יחסי ציבור עם דיני נפשות - זה חוק לא טוב"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/03/22 14:36 יז באדר ב'

ליברמן נגד המהלך של מתן כהנא: "שר הדתות רק רוצה למנות מקורבים"
כהנא, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

שרי הממשלה אישרו לפני זמן קצר את הצעתו של מתן כהנא לאפשר להפעיל באופן מידי את מערך הגיור של רבני ערים, בלי הצורך להמתין עד לסוף הליך החקיקה. אל המהלך גרר סערה בממשלה ושרי ישראל ביתנו נמנעו בהצבעה ותקפו את שר הדתות.

"מתן כהנא רק רוצה למנות מקורבים"

גורמים בישראל ביתנו אמרו קודם ההצבעה כי מה שכהנא מביא לממשלה הוא, "ישראבלוף וזה תפקיד שהוא רוצה להביא רק כדי למנות מקורבים אליו - אין סיכוי שנסכים לזה". בנוסף, במפלגה הודיעו כי בשבוע הראשון של מושב הקיץ הם יעלו את הצעת החוק הפרטית של יוליה מלינובסקי של גיור רבני ערים להצבעה.

השר ליברמן תקף את כהנא בישיבת הממשלה ואמר: "לא צריך לערבב יחסי ציבור עם דיני נפשות - זה חוק לא טוב. הרבנות הראשית עושה הכל כדי למנוע גיורים. זה לא ייקל על גיור אלא רק יסבך". כהנא ענה: "לא נכון. אחרי החוק שלי הרבה מקומות לא יצטרכו את אישור הרבנות".

פנינה תמנו שטה: "יש אלפי עולים שזקוקים לגיור, צריך לסייע להם.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה הצטרפה למתקפה ואמרה: "יש אלפי עולים שזקוקים לגיור, כאלה שהינם נכדים ליהודים אך אינם יהודים על פי ההלכה, צריך לסייע להם. אם בזהות יהודית ודמוגרפיה עסקינן - יש לנו שעת רצון לקדם את הנושא".

נזכיר כי מטרתו של המסלול העוקף היא לאפשר להתחיל לתפעל באופן מידי את מערך הגיור של רבני ערים, בלי הצורך להמתין עד לסוף הליך החקיקה וכך לקבוע עובדות בשטח. חשוב לציין כי למרות התרגיל, השינוי המהותי שמפקיע מהרב הראשי את הסמכות לגיורים עדיין יצטרך חקיקה. בעצם הקמת המערך תיתן מקדמה של כמה חודשים, ותהיה כפופה לשינוי החקיקה.