מלחמה באירופה

היועץ של איילת שקד נגד נחמן שי: "כדאי שתתחיל לעבוד"

הוויכוח על מספר הפליטים האוקראינים שיכנסו לישראל יורד לפסים אישיים, היועץ הבכיר של שרת הפנים איילת שקד תוקף הבוקר את שר התפוצות נחמן שי: "תתחיל לעבוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/22 10:09 טו באדר ב'

היועץ של איילת שקד נגד נחמן שי: "כדאי שתתחיל לעבוד"
נחמן שי, צילום: משה שי/פלאש90

הוויכוח בממשלה על מספר הפליטים שיכנסו לישראל מאוקראינה נמשך כל הזמן, ובעוד ששרת הפנים איילת שקד מנסה לצמצם את מספר הלא יהודים שיכנסו ארצה, שר התפוצות נחמן שי דורש להגדיל את מכסת הלא יהודים כל הזמן. הבוקר (ו') תקף היועץ של איילת שקד את נחמן שי והציע לו להתחיל לעבוד.

נחמן שי תתחיל לעבוד

בציוץ שכתב דניאל אביטל, שעובד עם איילת שקד כבר כמה שנים תקף אביטל את נחמן שי וכתב: "אולי כדאי ששר התפוצות יתחיל לעבוד במקום לעשות סיבובי נאורות באולפנים".

את הדברים כתב אביטל בתגובה לכתבה שפורסמה הבוקר בישראל היום, על פי הפרסום, מפרוץ המלחמה ועד אתמול בצהריים נקלטו בישראל 7,437 פליטים אוקראינים שלא באמצעות חוק השבות. לעומת זאת, עלו לישראל רק 3,695 עולים מאוקראינה מתוקף זכאות חוק השבות. כלומר, על כל עולה חדש מאוקראינה קלטה ישראל שני פליטים אוקראינים.

לפליטים קל יותר להגיע מאשר ליהודים שרוצים לעשות עליה

כל זאת, בזמן שכ-10,000 פליטי הקהילות היהודיות מאוקראינה חיים על מזוודות בפולין, ברומניה, בהונגריה ובמולדובה - חלקם בתנאים קשים במרכזי פליטים - וממתינים לאישור לעלות ארצה. נוסף על כך, לפחות עוד 5,000 פליטים יהודים מאוקראינה המשיכו הלאה למדינות במערב אירופה, בעיקר לגרמניה, ובחרו לא לעלות לישראל בינתיים; חלקם בשל ההמתנה הארוכה לאישורי העלייה, ואחרים - בשל התנאים והמענקים שמציעה גרמניה. 


(איילת שקד על העלייה מאוקראינה).