נתניהו תוקף: "האיראנים נלחמים כאריות. בנט, לפיד וגנץ נכנעים כארנבות"

ראש האופוזיציה פתח את ישיבת סיעת הליכוד במתקפה על הממשלה, בעקבות החתימה המסתמנת על הסכם הגרעין עם איראן: "מול ההסכם המסוכן הזה שמתגבש ממש בימים אלה בווינה - בנט, לפיד וגנץ לא עושים כלום"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/03/22 14:24 ד באדר ב'

נתניהו תוקף: "האיראנים נלחמים כאריות. בנט, לפיד וגנץ נכנעים כארנבות"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו התייחס היום (ב') בפתח ישיבת סיעת הליכוד לזכרו של מנחם בגין ז"ל - לחתימה המסתמנת של המעצמות על הסכם הגרעין עם איראן. נתניהו תקף בדבריו את ראש הממשלה נפתלי בנט, שר חוץ יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ: "האיראנים נלחמים כאריות. בנט, לפיד וגנץ נכנעים כארנבות".

"אנחנו מתכנסים היום לזכרו של ראש הממשלה השישי, מנחם בגין ז״ל, שהלך לעולמו לפני 30 שנה. בגין היה אחד מגדולי המנהיגים שקמו למדינת ישראל. הוא היה מחויב בכל נימי נפשו לצדקת דרכנו". 

לאחר שדיבר על בגין, עבר נתניהו לתקוף את הקואליציה: "יריבינו הפוליטיים מדברים גבוהה-גבוהה על 'דמוקרטיה' בשעה שהם רומסים את נשמת אפה של הדמוקרטיה - את חופש הביטוי, את זכויות הפרט, ואת הזכות של רוב העם לבחור את מנהיגיו. יריבינו מדברים גבוהה-גבוהה על 'ממלכתיות', בשעה שהם דורסים כל נורמה של 'ממלכתיות' כאן בכנסת ובמוסדות ממלכתיים אחרים של המדינה. בניגוד לממשלה הנוכחית שלא מפסיקה להרצות לנו על דמוקרטיה וממלכתיות, בשעה שהיא מנתצת אותן ביהירות ובגסות, אנחנו יודעים מהי דמוקרטיה אמיתית - ובגין היה דמוקרט אמיתי".

"אנו מעריכים את בגין על החיבור הטבעי שלו למורשת ישראל, על שיקום השכונות, ועל הסכם השלום עם מצרים. זה היה השלום הראשון שפרץ דרך להסכמים נוספים, ובכלל זה ארבעת הסכמי השלום ההיסטוריים שאנחנו הבאנו עם מדינות ערב".

"היום בממשלה יש רק חולשה, חולשה, ועוד חולשה"

נתניהו אמר כי מעל הכול, "בימים אלה אנו זוכרים את בגין על החלטתו הנועזת לחסל את יכולת הגרעין של עיראק, על אף התנגדותה של ארצות הברית לצעד זה. זה היה פועל יוצא של תורת 'קיר הברזל' של ז׳בוטינסקי שאנו יישמנו אותה באינספור פעולות נגד איראן ותוכנית הגרעין שלה, שמנעו ממנה עד היום מלהשיג נשק גרעיני שאותו היא חשבה שהיא תשיג כבר לפני שנים רבות". 

ראש האופוזיציה תקף שוב, והפעם בהקשר להסכם הגרעין: "היום, בממשלת בנט-לפיד-גנץ, יש רק חולשה, חולשה, ועוד חולשה. הם הרכינו ראש בפני הממשל האמריקאי כשהסכימו למדיניות של 'אפס הפתעות'. כלומר, שישראל לא תפעל נגד תכנית הגרעין של איראן בלי תיאום מוקדם עם האמריקנים, שכמובן יתנגדו לפעולות כאלה, וגם עלולים לסכן אותן בהדלפות מוקדמות". 

"בנט-לפיד וגנץ שוב הרכינו ראש בפני ארצות הברית, כשהבטיחו לא לתקוף פומבית את מדיניות החולשה של הממשל האמריקני בנושא הגרעין. בכך הם השתיקו את זעקתה של ישראל נגד הסכם שסולל את דרכה של איראן להשיג נשק גרעיני שמכוון להשמיד אותנו. בנט, לפיד וגנץ אינם מוכנים להתעמת - אפילו לא עם ידידינו - כפי שעשה בגין, וכפי שעשינו אנו בנאום בקונגרס האמריקאי ב-2015, ובאינספור במות ציבוריות אחרות בארץ ובעולם". 

"בנט, לפיד וגנץ לא עושים כלום"

נתניהו אמר כי אל מול ההסכם המסוכן שמתגבש ממש בימים אלה בווינה, "בנט, לפיד וגנץ לא עושים כלום. בזה, וקודם כל בזה, צריכה הממשלה לעסוק עכשיו - להתנגד בכל תוקף להסכם המסוכן הזה. השתיקה של ישראל בימים אלה, חוץ מכמה אמירות חסרות משמעות כדי לצאת ידי חובה, מוציאה את הרוח מהמפרשים של אלה מידידינו בארה״ב שמתנגדים להסכם. אם הם לא רואים ולא שומעים את ישראל מתנגדת, מדוע שהם יתמידו בהתנגדותם? מדוע שהם יבטלו את ההסכם בהמשך?", תהה ראש הממשלה לשעבר.

"ההתנגדות העיקשת שלנו סייעה לארצות הברית. לצאת מההסכם הקודם גם אחרי שהיא חתמה עליו. השתיקה של הממשלה הנוכחית גם פוגעת בלגיטימציה של פעולה עתידית שלנו נגד מתקני הגרעין באיראן, כי הרי יאמרו לנו: 'אם ישראל שתקה אז, מה פתאום אתם נזכרים עכשיו?'. אנחנו נפעל בכל דרך כדי להחליפה בממשלה שנלחמת בזקיפות קומה ובעוצמה למען עתידה של מדינת ישראל ועתידו של עם ישראל".