מאחורי הקלעים בישראל ביתנו איימו: אם החוק לא עובר נלך הביתה

הקואליציה אמנם חזרה לתפקד והמליאה מתנהלת כסדרה, אבל מתחת לפני השטח ראשי הסיעות מנהלים קרב אילו חוקים יעלו להצבעה לפני הפגרה ואילו יישארו מאחור | בישראל ביתנו חששו מנפילת חוק וגורמים בקואליציה מותחים ביקורת על יו"ר הקואליציה סילמן

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/03/22 18:53 כט באדר א'

בישראל ביתנו איימו: אם החוק לא עובר נלך הביתה
שר האוצר אביגדור ליברמן , צילום: ללא

בעוד עשרה ימים תצא הכנסת לפגרה והחרמות שליוו בשבועות האחרונים את הקואליציה יצרו פקק עצום של חוקים שיקרים לליבם של חברי הקואליציה, אמנם היום (ד') החקיקה מתקיימת כסדרה אבל העובדה שלא ניתן יהיה להספיק להעביר את כל החוקים שהצטברו לצד החוק שנפל היום במליאה, יוצרים לא מעט מתח.

האיום של ישראל ביתנו

לחדשות כיפה נודע כי בעקבות חשש שלא יצליחו להשיג רוב, בסיעת ישראל ביתנו איימו היום על הקואליציה שאם החוק של חברת הכנסת יוליה מלינובסקי לא יעבור, הסיעה שנחשבת לממושמעת יחסית תקום ותלך הביתה. לבסוף החוק עבר, אבל המתח נשאר בגזרה אחרת.

הבוקר ראשי סיעות הקואליציה הוקפצו ללשכה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן לדיון מה יהיו החוקים שירדו מסדר היום, כאשר כל סיעה דורשת להשאיר את החוקים שלה. גורם בקואליציה העריך ששוב נראה דחייה של חוק הרב קוק אותו מקדם חבר הכנסת ניר אורבך, חוק שנדחה מספר פעמים ואף הביא לאיומים מצד אורבך.

מזל טוב לגבי לסקי

בנוסף, גורמים בקואליציה מותחים ביקורת על ההתנהלות של הנהלת הקואליציה בכלל וסילמן בפרט, לטענתם, הנהלת הקואליציה לא מצליחה לנהל את האירועים המורכבים, דבר שמביא לפיצוצים קואליציוניים פעם אחר פעם. 

היום למשל נצפתה חברת הכנסת גבי לסקי כשהיא "מנהלת את הקואליציה", וקוראת לחברי כנסת להצבעות, מנהלי סיעות מסרו ללסקי בציניות, "מזל טוב", על תפקידה החדש. כך או כך, לקואליציה יש זמן מוגבל להספיק את החוקים החשובים לפני היציאה לפגרה, אז צפויים לנו חודשיים של שקט קואליציוני, עד פתיחת המושב הבא בתחילת מאי.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן