דיון סוער במליאה | נתניהו: "בנט ולפיד לא עושים כלום"

ראש הממשלה נפתלי בנט נאם בכנסת במסגרת דיון 40 חתימות: "במשמרת שלנו – פעלנו ואנחנו נמשיך לפעול | נתניהו תקף: "לפיד אמר רק לפני שבועיים שלא תהיה פלישה לאוקראינה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/02/22 18:00 כז באדר א'

דיון סוער במליאה | נתניהו: "בנט ולפיד לא עושים כלום"
בנט ונתניהו, צילום: Hadas Parush/Flash90

יום סוער במליאת הכנסת נפתח עם דיון 40 חתימות בנושא המצב החמור בנגב, ראש הממשלה נפתלי בנט וראש האופוזיציה בנימין נתניהו התעמתו וחברי כנסת משני המחנות צעקו במליאה, קודם הנאום של בנט חברי ימינה התבקשו להגיע לתמוך בראש הממשלה.

בנט: "משך שנים רבות הייתה הזנחה"

במהלך נאומו אמר בנט: "התבקשתי להתייחס לסוגיית הפשיעה בנגב. משך שנים רבות הייתה הזנחה כוללת ומערכתית של הפשיעה הערבית בכלל והפשיעה בנגב בפרט. ההזנחה הזו הובילה למצב של הפקרות מוחלטת, אובדן הביטחון האישי של אזרחי המדינה ותחושה אמיתית של חוסר משילות.

מרגע הקמת הממשלה הובלנו שינוי מהותי ביחס ובתעדוף הלאומי והממשלתי לסוגיה זו. יש מאבק עיקש גם מול משפחות הפשע. בכירי משפחת חרירי למשל, נעצרו ויוגש נגדם כתב אישום. אחרים ברחו לחו"ל והיתר מטופלים בצורה אינטנסיבית. במשמרת שלנו לא תימשך ההזנחה. במשמרת שלנו – פעלנו ואנחנו נמשיך לפעול״.

אחריו עלה נתניהו לנאום ותקף את מדיניות הממשלה בכל הנוגע לאיראן, "אלה ימים רגישים בזירה העולמית ובימים כאלה מוטב למעט בהתבטאויות בנושא העולמי שעומד על הפרק, בוודאי כשמדובר בהתבטאויות מיותרות. עוד יהיה הרבה מה לומר בנושא אבל עכשיו זה לא הזמן. האבסורד הוא שממשלת ישראל בוחרת לדבר ולדבר דווקא בעניין הזה, אבל בעניין אחר, שחייבים באמת לדבר בו וחייבים באמת לעשות בו, היא שותקת והיא לא עושה כלום. שום דבר - מול הדהירה להסכם הגרעין שיאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני נגדנו, הסכם שמגיע בזמן הקרוב. בנט ולפיד לא אומרים כלום ולא עושים כלום.

"בנט ולפיד מרכינים ראש בפני ארה״ב"

בנט ולפיד לא נלחמים בדעת הקהל העולמית, לא מגייסים את הקונגרס האמריקני. הם מרכינים ראש בפני ארה״ב. לפני כמה חודשים בנט אמר: ״אנחנו לא דובי לא-לא. לא נתנגד לכל הסכם. אנחנו לא מחפשים לריב״. לפני חודש וחצי שר החוץ לפיד אמר: ״הצלחנו במידה מסוימת לגרום לעולם להקשיב לנו״. עוד הצלחה כזאת ואבדנו. ״ההצלחה״ הזאת הביאה לכך שארה״ב הסירה סנקציות נגד איראן. זה אבסורד שממשלת ישראל שותקת לחלוטין בעניין זה. טוב, אני בטוח שאתם רואים את המומחיות של הממשלה הזאת במישור הבינלאומי. לפיד אמר רק לפני שבועיים ״לא תהיה פלישה לאוקראינה״. שר האוצר ליברמן אמר: ״חייזרים יפלשו לאוקראינה לפני שיפלשו אליה חיילים רוסים״. השתיקה של בנט ולפיד מול הסכנה הקיומית של איראן גרעינית היא לא פחות ממדהימה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן