דרמה בכנסת: החרם של כחול לבן נמשך

יום עמוס בחקיקה צפוי להתחיל בעוד זמן קצר והמשבר בקואליציה עדיין לא נפתר | החרם של כחול לבן עלול להביא לעוד שורה של הפסדים לקואליציה, והסיעה תתכנס בשעה אחת

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/02/22 10:44 כב באדר א'

דרמה בכנסת: החרם של כחול לבן נמשך
משבר בממשלה, צילום: נועם מוסקוביץ' דוברות הכנסת

הקואליציה השברירית לקראת עוד יום דרמטי. המשבר החריף עם כחול לבן עדיין לא נפתר וייתכן שהסיעה תחרים את המליאה גם היום (ד'). חרם שיכול להביא לשורת הפסדים כואבים לקואליציה, סיעת כחול לבן תתכנס היום בשעה אחת בכדי לדון בהמשך ההתנהלות מול חברי הכנסת שמתנגדים לפנסיות הצבאיות.

כרגע לא ברור מתי ייפתר המשבר ובכחול לבן תוקפים את חברי הכנסת שמתנגדים לחוק הפנסיות בטענה שהם מסכנים את בטחון ישראל. מי שמובילים את המאבק בחוק הם חברי הכנסת מיכל רוזין ומוסי רז מסיעת מרצ לצד סגן השר אביר קארה.

באופוזיציה מתכוננים: "אפשר לנצח"

באופוזיציה מזהים הזדמנות להביך את הקואליציה כפי שעשו במהלך שבוע שעבר כאשר היה תורה של סיעת רע"מ להחרים את ההצבעות במליאה והורו לחברי הכנסת שלא להיעדר מהמשכן, "הקואליציה שברירית מאוד", נכתב לחברי האופוזיציה, "אפשר לנצח את היום אם כולנו נעבוד ביחד ונגיע בזמן להצבעות, מי שיעשה דין לעצמו למעשה מציל את הקואליציה מליפול".

כזכור, המשבר עם כחול לבן הגיע לשיאו כאשר בזמן פגישת הגישור בין שר הביטחון בני גנץ לראש הממשלה נפתלי בנט הוציא גורם בכיר מאוד בקואליציה תדרוך משפיל על גנץ בו טען: "הופתענו מהצעד של גנץ. זאת התנהגות ילדותית של גנץ שחושב שכולם מטומטמים. לא מדובר בביטחון המדינה אלא בפנסיות של חברים שלו. שוב הוא מתנהג כחמוץ ומנסה לערער את יציבות הממשלה כמו ילד קטן. אולי הוא שוב מפנטז על ממשלה עם ביבי?".

גנץ מתגעגע לנתניהו?