מרצ אישרה חוקה חדשה למפלגה: אלו השינויים הצפויים

ועידת מרצ אישרה את חוקת המפלגה החדשה: החוקה קובעת את שיטת הפריימריז בין כל חברי המפלגה כשיטה הנהוגה. בנוסף, הוועידה אישרה הוספת פרק למניעת הטרדה מינית בתקנון המפלגה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/22 11:05 יז באדר א'

מרצ אישרה חוקה חדשה למפלגה: אלו השינויים הצפויים
במרצ שמחים הלילה, צילום: פלאש 90

ועידת מרצ אישרה אמש (ה'), את הצעות ועדת החוקה של מרצ לשינוי חוקת ותקנון המפלגה. במסגרת ההצעה, נקבע כי הבחירות הפנימיות הבאות ליו"ר המפלגה ולרשימת המפלגה לכנסת יערכו בשיטת פריימריס בקרב כל חברי המפלגה. בנוסף, מרצ אימצה מנגנון למניעת הטרדה מינית.

תומר רזניק, מזכ"ל מרצ: "אני מברך את ועידת מרצ על אישור חוקת המפלגה החדשה הכוללת שינויים חשובים שישפרו את ההתנהלות הפנימית של מרצ ואת הדמוקרטיה הפנימית במפלגה. עכשיו כשהוחלט שהבחירות הפנימיות הבאות יערכו בין כלל מתפקדי המפלגה אני קורא לציבור בוחרינו להתפקד למרצ ולקחת חלק במשחק הדמוקרטי ובעיצוב פני המפלגה".

ועידת מרצ אישרה אמש (ה') את הצעתן של השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, ויו"ר סיעת מרצ, ח"כ מיכל רוזין, לתיקון תקנון המפלגה, ברוב של כ-94% קולות. ההצעה כוללת הוספת פרק מניעת הטרדה מינית לתקנון מדיניות מרצ למניעת הטרדה מינית, ופירוט הליך התלונה במרצ. התקנון יחול על כלל חברות וחברי המפלגה, ובפרט על נבחרי ונושאי תפקיד מטעם מרצ. בכך, מרצ הפכה למפלגה הראשונה בישראל שמאמצת מנגנון תקנוני למניעת הטרדה מינית.

בשינוי תקנון מפלגת מרצ, השרה תמר זנדברג ויו"ר הסיעה מיכל רוזין אימצו את המלצת איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות אונס ותקיפה מינית, להחיל מנגנונים למניעת הטרדה מינית ובירור תלונות על הטרדה מינית במפלגה.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "אין זירה או ארגון שחסינים מפני פגיעה מינית, והחוק למניעת הטרדה מינית אינו עוסק ישירות במסגרות פוליטיות. מרצ מובילה את המאבק בפגיעה מינית זה עשורים, ואני שמחה שהיא המפלגה הראשונה בישראל שהכניסה לתקנון שלה מנגנון פנימי ברוח החוק למניעת הטרדה מינית. זו המחויבות הציבורית שלנו, וזו הקריאה שלנו למפלגות וארגונים נוספים שיבואו אחרינו ויסייעו לספק סביבה מוגנת ובטוחה לכל חבר וחברת מפלגה".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ מיכל רוזין: "ההחלטה להוספת תקנון למניעת הטרדות מיניות במרצ חשובה והכרחית. כמי שעוסקת שנים רבות בתחום, גם בשטח וגם בחקיקה, אני יודעת לומר שלמרבה הצער, אלימות מינית אינה פוסחת על אף ציבור, ארגון או מפלגה. כך גם במרצ. מחובתנו להיאבק בפגיעות מיניות לא רק באמצעות חקיקה ראשית, אלא גם בבית פנימה. אני מקווה שמפלגות נוספות יקבלו השראה מהמהלך הזה".