הדחת ברדוגו: בליכוד דורשים להקים ועדת חקירה

בליכוד דורשים הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן התערבות פוליטית בגל"צ | "יש לפתוח בחקירה פלילית בעניין, כולל בדיקת מעורבותו של בנט בקידום הדחתו של ברדוגו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/02/22 12:03 יג באדר א'

הדחת ברדוגו: בליכוד דורשים להקים ועדת חקירה
ברדוגו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי שהמגיש הימני יעקב ברדוגו הודח בשבוע שעבר מגלי צה"ל, חבר הכנסת ד"ר שלמה קרעי, הגיש הצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתעלה ברביעי הקרוב ותחקור את מעורבותם של שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה נפתלי בנט.

בהצעה טוען קרעי להיפוך בעמדתו של שר הביטחון גנץ מסגירת התחנה להשתלטות מוחלטת עליה שהחלה בהדחת המפקד הקודם אלקבץ, מינוי אלטשטיין כממלאת מקום והוצאה לפועל של הטיהור הפוליטי שביקש, על ידי הדחת אמיר איבגי, ישי שנרב וברדוגו.

"מסע טיהור בתחנה"

קרעי אמר כי: "גנץ הבין שהוא יכול להפוך את התחנה עבורו מאוייבת למאהבת, ויישם זאת בכל הכח. גלית אלטשטיין היא הזרוע הביצועית של שר הביטחון, בהתערבותו הפוליטית, הבוטה והמסוכנת בכלי תקשורת ציבורי. גם אם לא מדובר בעושת דברו, הרי שבהחלט מדובר בהיענות חריגה מצידה. עד כדי כך, שהלכה למעשה, הפכה גלי צה"ל לגלי צהל"ה - צבא ההגנה לממשלת ההונאה.

יש לפתוח בחקירה פלילית בעניין, כולל בדיקת מעורבותו של בנט בקידום הדחתו של ברדוגו ובמסע הטיהור בתחנה. במקביל, יש להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתרד לשורש העניין".

בראיון שהעניק אמש (א') לתכנית "חמש עם שרון גל", חשף ברדוגו: "בנט הציע לי את המקום השלישי ברשימת ימינה בבחירות האחרונות במקומו של אלון דוידי וגם בבחירות סבב א'". ברדוגו הוסיף: "הוא היה תלמיד שקיבל ממני הרבה עצות".