ראשי גוש הימין בקריאה משותפת להקמת ועדת חקירה ממלכתית

ראשי סיעות האופוזיציה יוצאים היום בקריאה משותפת בה הם דוחים את הבדיקה של המשטרה ודורשים להקים מייד ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הריגול נגד אזרחי ישראל

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/02/22 18:19 יב באדר א'

ראשי גוש הימין בקריאה משותפת להקמת ועדת חקירה ממלכתית
נתניהו וסמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בהודעה משותפת לראשי סיעות גוש הימין שיוצאת הערב, ראשי מפלגות: הליכוד, ש״ס, יהדות התורה, והציונות הדתית תוקפים בחריפות את תוצאות החקירה לנכונותם של הפרסומים אודות שימוש ברוגלה נגד אזרחי ישראל, ובהם בכירים בסביבת נתניהו.

בהודעה תקיפה כתבו ראשי הסיעות: "אנו דוחים על הסף את ניסיון ההשתקה של פרשת הריגול נגד אזרחי ישראל, מהפרשות החמורות בתולדות המדינה, ודורשים להקים מייד ועדת חקירה ממלכתית. אפילו התשובה המתחמקת של המשטרה מאשרת שאכן בוצעו פעולות ריגול נגד אזרחים. 

עד כה אזרחי ישראל טרם קיבלו תשובות לשאלות המרכזיות: נגד מי בוצע הריגול, מתי בוצע הריגול, באיזה היקף, מי נתן את ההוראה, מי האנשים שהיו בסוד העניינים, והאם השופטים שנתנו צו הוטעו כי לא נאמר להם שמדובר בכלי ריגול ושאיבת מידע אגרסיבי ובלתי חוקי נגד אזרחים". 

ראשי הסיעות הוסיפו: "לא ייתכן שהמשטרה תבדוק את עצמה בבדיקה שטחית ובהולה בלי שאף אחד נחקר באזהרה, בלי למנוע שיבוש חקירה או תיאום גרסאות, ובלי להציג בפני הציבור תמונה מלאה על היקף הריגול אחר אזרחים ישראלים והשימוש שנעשה במידע שהושג מהם. 

ראינו בעבר מה שווה בדיקה עצמית של המשטרה - בפרשת אום אל חיראן, בהכחשת תרגיל החקירה הפסול שנעשה לעד המדינה ניר חפץ ובסיכול המועמדות של המועמד למפכ״ל גל הירש וסילוק תנ״צ גיא ניר לאחר שהתריע על נורמות פסולות במשטרה. 

כל יום שעובר בלי ועדת חקירה ממלכתית מגדיל את הסיכויים לשיבוש חקירה, תיאום עדויות והעלמת ראיות. ועדת חקירה ממלכתית עכשיו".

נציין כי לפני שעות ספורות הפרקליטות העבירה לבית המשפט את ממצאי הביניים של הבדיקה שנערכה בתיקי האלפים, מהם עולה כי לא היו פעולות פריצה לאנשים שלא הוצא צו בעניינם. יחד עם זאת, בפרקליטות מבקשים להשלים את הבדיקה עד יום רביעי.