מרב מיכאלי: "מפלגת העבודה תמיד תמכה בהתיישבות"

יו"ר מפלגת העבודה נאמה בכינוס מפלגת העבודה לציון 54 שנים למפלגה. על יוקר המחיה אמרה: "הדרך של מפלגת העבודה היא הדרך הסוציאל דמוקרטית, הציונית, המקורית האמיתית". על המושג "התיישבות צעירה": "מכבסה שבאה לכסות על מאחזים לא חוקיים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/02/22 21:09 ב באדר א'

מרב מיכאלי: "מפלגת העבודה תמיד תמכה בהתיישבות"
מיכאלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי, השתתפה הערב בכינוס מפלגת העבודה לציון 54 שנים למפלגה ושנה להתחדשותה. את דבריה נשאה מיכאלי בזום, לאחר שנמצאה אתמול חיובית לקורונה. "חשבתי שאני אהיה באולפן החגיגי אבל זאת התקופה וגם אני מצאתי את עצמי אחת העם חולה בקורונה מאומתת", אמרה מיכאלי בפתח דבריה לעיני 600 משתתפים.

לדבריה של מיכאלי, מפלגת העבודה נושאת באותו גאון בדיוק את הדגל המדיני והביטחוני שלה מאז ומעולם. "מפלגת העבודה מאמינה שביטחון בא גם מעוצמה צבאית וגם מהסכמים מדיניים".

על ההתיישבות הצעירה אמרה: "מפלגת העבודה תמיד תמכה בהתיישבות, אבל המכבסה של "התיישבות צעירה" שבאה לכסות על מאחזים לא חוקיים, מבודדים שפוגעים בביטחון ובאינטרסים האסטרטגיים של מדינת ישראל הם לא התיישבות והם פוגעים באינטרסים שלנו. מי שמקדם אותם פוגע באינטרס המדיני, הביטחוני והאסטרטגי של מדינת ישראל".

"חינוך חינם מגיל סוף תקופת הלידה לכל ילדה וילד"

על יוקר המחיה אמרה מיכאלי: "הדרך של מפלגת העבודה להתמודד עם יוקר המחיה היא לא רק לדאוג שתהיה כאן בין החברות הפרטיות תחרות אמיתית וללא אפשרות למונופולים לעשות בנו כצרכניות וצרכנים כרצונם, הדרך של מפלגת העבודה היא הדרך הסוציאל דמוקרטית, הציונית, המקורית האמיתית וזה צריך להיות עכשיו השלב הבא שלנו". 

מיכאלי התייחסה גם לשירותים החברתיים: "אנחנו אומרות מהיום הראשון של חזרתנו לזירה הציבורית – חופשת לידה צריכה להיות גם לאבות, היא צריכה להיות שוויונית, חינוך חינם מגיל סוף תקופת הלידה לכל ילדה וילד, לא להפקיר אותם למעונות פרטיים ללא בלי פיקוח. חינוך ממלכתי אמיתי חינם מגיל סוף תקופת הלידה ללא תשלומי הורים, בריאות בחינם, ללא תורים, סל תרופות רחב יותר, סל בדיקות, רופאות מומחים, טיפול נפשי ציבורי איכותי לכל אחד ואחת, שיקום וטיפול בכל הנפגעות והנפגעים של אלימות מינית ואחרת בכל מקום ושיקום של הפוגעים".