השרים אביגדור ליברמן וגדעון סער קוראים לביטול התו הירוק

בתחילת השבוע הבא צפוי לפוג תוקפו של התו הירוק, השרים אביגדור ליברמן וגדעון סער יצאו הערב בהודעה דרמטית וחשפו כי הם יצביעו נגד הארכת התו הירוק, "אפילו בשנייה אחת"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/01/22 21:10 כז בשבט התשפב

השרים אביגדור ליברמן וגדעון סער קוראים לביטול התו הירוק
תו ירוק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התו הירוק שמלווה אותנו כבר תקופה ארוכה יעלם? התקנות של התו הירוק צפויות להיגמר ב-6 בפבואר ושני שרים בכירים בממשלה, שר המשפטים גדעון סער ושר האוצר אביגדור ליברמן מודיעים היום (ש') כי הם מתנגדים להארכת התו הירוק. 

סער פרסם את התנגדותו הנחרצת לתו הירוק וכתב: "התו הירוק צריך לסיים את דרכו. כמו באנגליה. כמו בדנמרק. הפגיעה בחרויות ובפרנסה היתה מוצדקת כל עוד היתה לכך תכלית אפידמיולוגית מובנת. אין עוד כזאת. לא אתמוך עוד בהארכת התו הירוק".

שר האוצר ליברמן התייחס לביטול התו הירוק בראיון לחדשות 12 ואמר הערב: "התו הירוק אמור להסתיים 6 בפברואר ואני אתנגד להארכה, אפילו בשנייה אחת, לא רוצה לדבר בשמו של ראש הממשלה, אבל עמדתי היא להתנגד. אין שום סיבה שבמצב החיסונים וההדבקה והמחלימים במדינה להמשיך בתו הירוק. יש קבינט מומחים שהוא מייעץ לממשלה, גם שם יש רוב מוחץ לביטול התו הירוק ולכן אני שקט לחלוטין".

במקביל, האומיקרון מוסיף להכות בישראל, אתמול אובחנו 57,563 מאומתים חדשים מתוך 224,096 נבדקים לגילוי הנגיף. היום נכון לשעה זו ישנם 946 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 213 מונשמים. בצה"ל מתגייסים למאבק בנגיף.

צה"ל יספק בדיקות אנטיגן לילדים

בהודעה שהוציא היום דובר צה"ל דווח כי צה"ל יספק בדיקות אנטיגן לילדים עד גיל שלוש. לנוכח מתווה הבדיקות החדש במוסדות החינוך - הרשויות המקומיות בשיתוף פיקוד העורף יחלקו החל ממחר בדיקות מסוג אנטיגן לילדים עד גיל שלוש ולסגל במעונות.

פיקוד העורף, בתיאום משרד החינוך והרשויות המקומיות, ימיין, יארוז ויפיץ בדיקות לשימוש במוסדות חינוך לילדים עד גיל שלוש ברחבי הארץ. איסוף הערכות על ידי התושבים יהיה בתיאום מול הרשויות המקומיות. ברשויות בהן יידרש סיוע, יסייע פיקוד העורף בחלוקה. צה״ל ימשיך להירתם למשימה הלאומית לקטיעת שרשראות ההדבקה ולסיוע לכלל אזרחי המדינה.