"פגיעה חמורה בדמוקרטיה": פרשת האזנות הסתר מגיעה למליאת הכנסת

בשם סיעת הליכוד, הצעת חבר הכנסת מיקי זוהר להקמת ועדת חקירה לפרשת האזנות הסתר - תעלה במליאת הכנסת ברביעי הקרוב | "שערורייה ופגיעה חמורה בדמוקרטיה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/01/22 10:22 כב בשבט התשפב

"פגיעה חמורה בדמוקרטיה": פרשת האזנות הסתר מגיעה למליאת הכנסת
מיקי זוהר, צילום: Hadas Parush/Flash90

פרשת האזנות הסתר מגיעה למליאת הכנסת. על רק חשיפת הפרשה החמורה לפיה משטרת ישראל פרצה לטלפונים ניידים והאזינה בסתר לאזרחים - תעלה ביום רביעי הקרוב במליאת הכנסת, דרישת חבר הכנסת מיקי זוהר בשם סיעת הליכוד להקים בדחיפות ועדת חקירה פרלמנטרית אשר תבחן את הפרשה. 


להורדת הקובץ

בפנייתו ליו"ר הכנסת כתב  זוהר: "יש להקים בדחיפות ועדת חקירה פרלמנטרית אשר תבחן את הנושא ותעמיד לדין את האחראים לשערורייה ולפגיעה החמורה בדמוקרטיה. ישראל היא מדינה השומרת על פרטיות אזרחיה ואסור לעבור על כך לסדר היום".

מדיווחים נוספים שהתפרסמו אתמול תומר גנון, עולה כי המשטרה פעלה גם בקרב רשויות מקומיות, והאקרים בחסותה פרצו לטלפונים ניידים של ראשי ערים כדי לחפש ראיות על מנת לפתוח נגדם בחקירה. עוד עולה מהדיווחים, כי במקרים שלא נמצא דבר בטלפון הנייד של ראש הרשות, המעקב עבר גם לקרובי משפחתם, ולכן חלקם נעצרו לימים ארוכים עד אשר התיק נגדם נסגר. 

מעקב אחרי אשת ראש העיר 

כך למשל, חטיבת הסייבר הסודית של המשטרה דאגה להתקין את פגסוס בטלפון הנייד של אשתו של אחד מראשי העיר, והמעקב אחריה העלה כי היא נמצאת בקשר חברי עם אשת קבלן בעיר. המשטרה פנתה לבית המשפט בבקשה למתן צווי האזנת סתר וצווי חיפוש, זאת עקב "מידע מודיעיני" ובחשד להטיית מכרזים. ראש העיר נעצר, ולבסוף כאמור התיק נסגר. 

מהמשטרה נמסר בתגובה לתחקיר, כי "כל פעולותיה בהקשר של האזנות סתר מתבצעות רק באמצעות צווים שהוצאו כדין בחתימת שופט". שרת הפנים, איילת שקד, הגיבה על הפרסום הבוקר, ובציוץ שהעלתה לחשבון הטוויטר שלה אמרה, "אם זה נכון מדובר במהלך מסוכן לדמוקרטיה הישראלית. את הכלים האלה אסור להפעיל על אזרחים נורמטיביים שאין ראיה ממשית שקושרת אותם לביצוע פשע חמור. הם נועדו למלחמה בארגוני פשע. היועץ המשפט לממשלה צריך לפרסם את דו״ח הבדיקה בהקדם. מיום כניסת הכלים האלה לשימוש".