יועז הנדל רצה להטריל את האופוזיציה, גדעון סער השיב לו: "תוך כדי שנזיק לאופוזיציה נזיק למדינה"

ועדת השרים לענייני חקיקה דנה היום בין היתר בהצעות חוק של חברי הליכוד, שר התקשורת יועז הנדל הציע להעביר את הצעות החוק של הליכוד כדי לפגוע באופוזיציה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/01/22 16:31 כא בשבט התשפב

יועז הנדל רצה להטריל את האופוזיציה, גדעון סער השיב לו: "תוך כדי שנזיק לאופוזיציה נזיק למדינה"
השר יועז הנדל. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היום התקיים דיון בוועדת שרים לענייני חקיקה על החוק של חברת הכנסת קטי שטרית שנועד ליטול מס מתרומות ארגונים זרים שמחזקים בין היתר את ארגוני השמאל במדינה. במהלך הדיון הוצגה חוות הדעת של רשות המיסים שהתנגדה למהלך. מה חשבו השרים?

השרה תמר זנדברג אמרה בדיון: "אני חושבת שצריך לתמוך". השר גדעון סער: "מציע להתנגד בעקבות חוות הדעת של משרד המשפטים". השר יועז הנדל הציע לתמוך אבל מסיבה אחרת לגמרי: "שווה לנו פוליטית להעביר הצעות חוק של קטי שטרית ומיקי זוהר כדי לגרום נזק לאופוזיציה". סער סיכם את הדיון: "תוך כדי שנזיק לאופוזיציה נזיק למדינה". השרים החליטו לדחות את החוק פה אחד.

כזכור, הצעת החוק מבקשת לצמצם באמצעות מיסוי את מעורבותן של ישויות מדיניות זרות בדמוקרטיה הישראלית. המעורבות אותה מבוקש לצמצם היא כזו המתבצעת באמצעות תמיכה כספית בעמותות ומלכ"רים, אשר פעילותם כוללת התערבות בסוגיות משפטיות בישראל, בפעילות הפוליטית, במדיניות הממשלה, במדיניות המוניציפלית או בדעת הקהל הרחבה. התערבותן של ישויות מדיניות זרות בהצפת בתי המשפט בקידום הליכים משפטיים בעלי מאפיינים פוליטיים, בהשפעה ישירה על השיח הציבורי ובניסיון לשנות את מדינות הממשלה והשלטון המקומי - מהווה פגיעה במאפייני היסוד של מדינת ישראל העצמאית וכן פגיעה בריבונות אזרחיה.


(פעילי "בצלם" שהציתו שטח סמוך לקריית ארבע).

ח״כ שטרית אמרה עם הגשת הצעת החוק: "בדיון שכינסנו השבוע בוועדת חוץ וביטחון, היינו עדים לכך שישויות ומדינות זרות, ממנות את עמותות השמאל שממנות את הפלסטינים והפוך. הגיע הזמן שגורמים זרים יפסיקו להתערב בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל ובמדיניותה באמצעות כספים.
ואם לא- אז לכל הפחות שישלמו על כך מס".