אירוע חריג בוועדת חוקה: תמונות פוגעניות הוקרנו בזום

במהלך דיונים על חוק הקורונה החדש, הוקרנו תמונות פוגעניות דרך משתתף בזום. חבר הכנסת גלעד קריב, יושב ראש הוועדה, הורה לעצור את הזום במהלך הדיון, ובעקבות האירוע הוחלט כי לא יתאפשר למשתתפי הזום לשתף מסך

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 23/01/22 16:08 כא בשבט התשפב

אירוע חריג בוועדת חוקה: תמונות פוגעניות הוקרנו בזום
ועדות הכנסת, צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

בזמן שדנו על חוק הקורונה החדש, הופתעו חברי ועדת חוקה לראות כי על המסך משודרות תמונות פוגעניות. יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב הורה לעצור את הזום במהלך הדיון. קצין הכנסת וגורמי המחשוב עודכנו באירוע, ובעקבות האירוע הוחלט כי לא יתאפשר למשתתפי הזום לשתף מסך. 

בוועדה דנו היום (א') בחוק הקורונה החדש, וח"כ משה ארבל הגיב על מתקפות הספאם כנגד חברי הוועדה לקראת ההצבעה על החוק: בעקבות ההשוואות הנמוכות מאוד לגרמניה הנאצית הגעתי לכאן כחבר אופוזיציה במיוחד לתמוך בחקיקה.

גם ח"כ שמחה רוטמן שיתף: "בשעה האחרונה אני מקבל המון הודעות מאנשים שמצפים ממני להתנגד לחוק; לצערי לא אוכל להשתמש בזכות ההצבעה שאין לי כדי להצביע בעד החוק אחרי התיקונים שנכנסו. החוק אינו מגדיל את הפגיעה במצב הקיים אלא מצמצם אותה וטוב שכך".

היו"ר ח"כ גלעד קריב סיכם: "תמיד הקפדנו כאן בוועדה, וזו תרומה גדולה גם של חברי האופוזיציה, שיתקיים פה שיח פתוח. חטפנו גם לא מעט ביקורת תקשורתית מגורמים טהרניים כאלה ואחרים על כך שאנחנו מאפשרים שיח פתוח ונוקב, והיו פה נציגים שלא הסכימו לעמדת הממשלה והמשיכו להופיע. אני חושב שאתה משרטט קו מאוד נכון בין שיח פתוח, נוקב, ביקורתי לבין שיח שמקומו לא יכירנו".