טור נתניהו מעמיד את בכירי הליכוד במבחן

בליכוד מחכים למוצא פיו של המנהיג נתניהו וגם מי שמקווה בליבו לחתימה על עסקת טיעון לוקח צעד אחורה כדי לא ליפול במבחן הנאמנות של המנהיג | למה במרצ נלחצו משיתוף הפעולה בין שקד לרוטמן, ומילה על סרטון הצודקת והפגום של בני הזוג סילמן

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/01/22 09:28 יט בשבט התשפב

נתניהו מעמיד את בכירי הליכוד במבחן
נתניהו בכנסת השבוע, צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

פוליטיקה היא דבר הפכפך, וחברי הכנסת של הליכוד הרגישו זאת על בשרם השבוע כשהם מנסים לדלות רמזים על עתידם הפוליטי מהפוקר פייס של בנימין נתניהו. עד יום שני הפרסומים בכלי התקשורת היו על כך שעסקה נמצאת מעבר לפינה, בכירי הליכוד רצו לאולפנים וישראל כ"ץ סיפר שהוא יכול להקים ממשלה.

ההתלהבות בליכוד מהיום שאחרי נתניהו הסתתרה תחת אמירות כמו, "מקווה שנתניהו לא ייכנע ויחתום", אבל מתחת לפני השטח בכירי הליכוד שפנטזו על שלטון שנים ארוכות לא הצליחו להסתיר את ההתרגשות מסיכוי לתחיה מחדש וחזרה לכס השלטון. אבל אחרי שידעו בליכוד לומר בשיחות, "נתניהו בטוח יחתום", הדיווחים נרגעו ואיתם נעלמו ההצהרות החגיגיות.

זה התחיל בנתניהו שהגיע למליאה ביום שני ואמר לח״כים של הליכוד: "חבר׳ה, אין מה לעדכן. אם יהיה מה לעדכן- אעדכן". והמשיך עם דיווחים על סיכוי קלוש ביותר לעסקת טיעון, חברי הליכוד שהיו נשמעים נלהבים לקחו צעד אחורה, אחד מחברי הכנסת ששוחחתי איתו צחק על חבריו שרצו לתקשורת לפני שתבררה האמת וטען שהם הזיקו לעצמם. 



הרי רק לאחרונה, ואולי זה סימן לתכניתו של נתניהו דווקא להישאר בכנסת, יצא נתניהו למתקפה חסרת פרופורציות על הליכודניקים החדשים, משל היו מרגלים איראניים, הסיבה? נקמה באותם מתפקדים שלפני למעלה משנתיים (!) תמכו בגדעון סער, מי שלא נאמן, משלם. זאת ללא ספק הייתה דילמה לא קלה, לבכירים במפלגה, בניית הד תקשורתי למול פגיעה בנאמנות, מי שהשכיל לעשות הוא ח"כ ניר ברקת ששמר על עמימות תקשורתית, אם יחתום נתניהו, ירוויח, אם לא, הוא לא ייזכר כמי שחגג. 

צל"ש

מפלגת מרצ הייתה עד כה מהשותפים הנוחים בקואליציה, ההלם מהכניסה לממשלה אחרי 20 שנה לצד ההתרגשות מהדחת נתניהו הביאו את חברי מרצ להיות נינוחים ומרוצים, אבל השבוע הצליחה איילת שקד להוציא את חברי מרצ משלוותם עם אישור חוק האזרחות של רוטמן בוועדת השרים לענייני חקיקה, "זה חוק שמפיל קואליציה" אמרה בכעס גבי לסקי בשיחה עם וליד טאהא ובקשה ממנו שיערב את עבאס במאבק, "למה הם מביאים כל חוק שבא להם? שילכו לעזאזל", הוסיף טאהא. הסיבה שבמרצ כ"כ כועסים על חוק האזרחות ("יפרק את הקואליציה") היא שיש כאן תקדים מאוד מסוכן עבורם והוא שהרוב הימני בכנסת יקדם ביחד חוקים ימניים. אופציה שלא קיימת אצל מפלגות השמאל. 

בציונות הדתית מספרים על גיבוי מלא משקד למול הערר שהגישו במרצ, וכרגע לא מודאגים, אני לא רואה את זה קורא עוד הרבה, אבל אם הימין ידע לעבוד יחד, הוא יכול להגיע להישגים נאים. השאלה מי יצליח לקיים שיח רצוף כמו שמקיימים שקד ורוטמן, בדרך לאישור חוק אזרחות.

טר"ש

@idit.silman

״חיים שלי, מה אתה עושה פעם הבאה כשמתקשרים לראיין אותך?״ #עידיתסילמן #iditsilman #חכ #ח״כ #כנסתישראל #מפלגתימינה

♬ צליל מקורי - עידית סילמן - Idit Silman


בראיון קליל שהעניק השבוע שמוליק סילמן, שנשוי ליו"ר הקואליציה עידית סילמן אמר שמוליק שהוא לא בטוח אם הוא תומך בנתניהו או בבנט וברשת צחקו, למחרת הוציאה סילמן סרטון הומוריסטי עצוב בו רואים את שמוליק ישן על הספה ואת יו"ר הקואליציה נוזפת בו.

עידית סילמן היא פוליטיקאית חזקה עם סיכוי לקריירה פוליטית ארוכה, אבל העצמה נשית כזאת היא בזויה. אני לא מאשים רק את סילמן, טרנד האישה "הצודקת", למול הגבר "הלא מועיל, הפגום", רץ חזק ברשת כבר תקופה ארוכה, אבל מעבר לטיפול הלא נכון של סילמן תקשורתית בסוגייה, (דמיינו סרטון בו חבר כנסת גבר "מעניש" את אשתו), כדאי לצד העצמה נשים מבורכת לא לבנות מודל נשי חדש שדוחק את הגבר "הפגום" לפינה.