מזל טוב: הכנסת חוגגת 73 בצל הגל החמישי | כל האירועים

כמו בכל שנה, בט"ו בשבט מציינת הכנסת את יום הולדתה. השנה, בצל הגל החמישי והאומיקרון, יצומצמו האירועים. "בחרנו שלא לוותר לגמרי על ציון יום חגה של הדמוקרטיה הישראלית ולהעביר ככל הניתן מסר של אחדות בין כל חלקי הבית", אמר יו"ר הכנסת

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 17/01/22 07:52 טו בשבט התשפב

מזל טוב: הכנסת חוגגת 73 בצל הגל החמישי | כל האירועים
מסיבה לכבוד יום כינון הכנסת, ט"ו בשבט 1965, צילום: לע"מ

השנה חל ט"ו בשבט, יום חגה של הכנסת, ב-17 בינואר 2022. יום חג זה של הדמוקרטיה הישראלית נקבע בסימן מגוון דעות – כנסת אחת. הכנסת הכינה תכנית מגוונת ומעניינת, הכוללת סיורים מקוונים במשכן, ישיבות מיוחדות של כמה מוועדות הכנסת, פאנל דיונים בנושא יחסי הכנסת והתקשורת, חמישה דיאלוגים בין זוגות ח"כים שדעותיהם לרוב חלוקות, חנוכת תערוכה בנושא סובלנות בשיח בכנסת, ישיבת מליאה מיוחדת ועוד.



בכנסת מזמינים אתכם להשתתף בפעילויות להנאתכם ומאחלים המשך עשייה פורייה, שתקדם את מדינת ישראל לעתיד של פריחה, לבלוב וצמיחה. בין היתר יתקיים פאנל בנושא יחסי הכנסת והתקשורת בהשתתפות כתבים ובהנחיית חברת הכנסת אבתיסאם מראענה, יתקיימו דיאלוגים בין חברי הכנסת מוסי רז ומשה ארבל, רם בן ברק ואבי דיכטר, קרן ברק ומירב בן ארי, מאי גולן ויוראי להב הרצנו.

בשעה 14:30 תתקיים חנוכת התערוכה "מגוון דעות כנסת אחת", ובשעה 16:00 תצא לדרך מליאת כנסת מיוחד בהשתתפות כלל סמלי השלטון במדינה. הנשיא הרצוג לא יגיע בעקבות פטירת אמו, ונשיאת בית המשפט העליון חיות תגיע גם היא למליאה. כל  אירועים ישודרו בשידור חי.

יו"ר הכנסת מיקי לוי התייחס לצמצום החגיגות: "האחריות חייבה נקיטת משנה זהירות ומעבר למתווה מוקטן ומוקפד של האירועים. באותה נשימה בחרנו שלא לוותר לגמרי על ציון יום חגה של הדמוקרטיה הישראלית ולהעביר ככל הניתן מסר של אחדות בין כל חלקי הבית".


(יושב-ראש הכנסת בדברי פתיחה לט"ו בשבט 2022)