סמוטריץ' תרם למימון משפט נתניהו: "תפרו אותו"

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מתייחס היום לראשונה לדיווחים על עסקת טיעון בין נתניהו למנדלבליט וקורא לתרום למימון המשפט של נתניהו | "מיליון ישראלים שמרגישים שגנבו להם את המנהיג וגנבו להם את המדינה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/01/22 15:36 יד בשבט התשפב

סמוטריץ' תרם למימון משפט נתניהו: "תפרו אותו"
סמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הדיווחים על עסקת טיעון בין נתניהו למנדלבליט הולכים ומתגברים והיום (א') יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ בהתייחסות ראשונה לפרסומים על עסקת הטיעון וקורא להצטרף לקמפיין ההמונים למימון המשפט, רגע אחרי שתרם גם הוא.

‏סמוטריץ' התייחס לדיווחים וכתב ברשתות החברתיות: "אני לא יודע אם נתניהו יחתום או לא יחתום ואין לי השפעה על זה. אבל ברור לי שתפרו אותו והדיחו כאן מנהיג באמצעים משפטיים לא לגיטימיים. ואם יש דרך להיות שותף ליותר ממיליון ישראלים שמרגישים שגנבו להם את המנהיג וגנבו להם את המדינה זה לקחת חלק בגיוס הזה".

במקביל, למרות שעסקת הטיעון נראית קרובה מתמיד, איש התקשורת ינון מגל יצא הבוקר  בצעד מפתיע עם קמפיין מימון המונים לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. מגל מתנגד לעסקת הטיעון במתכונת המסתמנת ומצליח לגייס סכומי כסף גדולים בקצב חסר תקדים.

על פי חוקי הקמפיין מותר לאדם אחד, או לבני משפחה שגרים יחד לתרום יותר מפעם אחת, אך עד סכום מצטבר של 5,000 ש"ח לכל בני המשפחה, למרות זאת הסכומים מצטברים במהירות ובפחות משלוש שעות הגיע הקמפיין של מגל למען נתניהו ליותר מחצי מיליון שקל. יעד הקמפיין הוא שבע מיליון שקל.

בדברי ההסבר לקמפיין כתב מגל: "חברים יקרים אנשי המחנה הלאומי אנחנו יוצאים היום לגיוס ההמונים הגדול של מחנה הימין מתוך תחושה והבנה שמשפט נתניהו הוא תוצאה של רדיפה וניסיון להשיג בכל דרך ובכל מחיר הרשעה של מנהיג המחנה ומתוך כוונה להרחיק אותו מהנהגת המדינה.

היום, אנו אנשי המחנה הלאומי תורמים את חלקנו להגנה על מנהיג המחנה כי כשהשמאל והפרקליטות הושיבו את בנימין נתניהו על ספסל הנאשמים - הם הושיבו עליו את כולנו. המשפט הזה אינו של נתניהו בלבד והוא לא יושב שם לבדו. לכן כולנו לוקחים היום חלק במימון המשפט - כי המשפט הזה הוא של מחנה הימין כולו".