גדי יברקן מתעקש: "בישראל מקימים מחנות ריכוז עבור מי שלא מחזיקים בתו ירוק"

חבר הכנסת מהליכוד הגיע לדיון על הגבלות הקורונה בוועדת החוקה, והתבטא באופן שלא הותיר אף אחד אדיש: "אתם עושים כמו אוסטריה. רק חסר פה מחנות ריכוז". יברקן הוצא מהדיון על ידי היו"ר קריב: "אלה מילים בזויות, רגע של שפל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/12/21 16:09 כב בטבת התשפב

גדי יברקן מתעקש: "בישראל מקימים מחנות ריכוז עבור מי שלא מחזיקים בתו ירוק"
יברקן, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בוועדת החוקה התקיים היום (א') דיון שעסק בהגבלות הקורונה והתו הירוק על הקניונים ומרכזי המסחר. במהלך הדיון אותו קיים יו"ר הוועדה חבר הכנסת גלעד קריב, התבטא חבר הכנסת גדי יברקן מהליכוד, בצורה קשה מאוד נגד מדיניות הממשלה.

לאחר שתי קריאות לסדר, אמר יברקן: "לרוב הציבור אין תו ירוק. אתם מנהלים מדינה באוויר? חמישה מיליון מאזרחי המדינה תעשו כמו אוסטריה, בפועל זה מה שאתם עושים, זה מה שאתם רוצים, מחנות ריכוז, כמו באוסטריה". 

קריב נזף וקצף על יברקן: "השימוש שלך בצמד המילים הזה הוא דבר בזוי ונאלח. תצא מחדר הוועדה מיד. אלה מילים בזויות, רגע של שפל. בחדר הזה לא ישתמשו במילים האלה בהקשר לפעילות ממשלת ישראל".

בפתח הדיון על החוק למימון הבידוד במלוניות אמר קריב: "אנחנו כבר לא בראשית הגל אלא בעיצומו. דווקא מכיוון שכולנו בוועדה תמימי דעים על כך שיש צורך בנקיטת צעדים, עלינו לוודא את האיזונים הנדרשים ולוודא שלנגד עינינו זכויות היסוד של כל אדם בישראל כעקרון על. דווקא ברגעים בהם הרשות המבצעת נדרשת לצעדים מרחיקי לכת - ועדת החוקה נדרשת ליתר תשומת לב לאיזונים ולבלמים.

הורוביץ: "הדברים גובלים בהכחשת שואה"

לאחר דבריו בוועדה, הגיע חבר הכנסת יברקן לאולפן ערוץ כנסת והתעקש על מחנות הריכוז: "באוסטריה יש מחנות ריכוז למי שלא התחסן, כל העולם יודע. תעשו שיעורי בית". בהמשך אמר: "עובדתית באוסטריה יש מחנות, נקודה. אוסטריה יש שם אנשים שלא חוסנו, אני ראיתי את זה בטלוויזיה ואני מוכן להביא קישורים. אל תפיצו פייק ניוז, שהוא לא קיים".

שר הבריאות ניצן הורוביץ הזדרז לגנות את דברי יברקן: "ההשוואה שעשה היום ח"כ גדי יברקן בין אמצעי הזהירות שנועדו לשמור על בריאות הציבור ולמנוע מחלה, לבין מחנות ריכוז שהקימו הנאצים בשואה - בזויה ומעוררת בחילה".

הדברים גובלים בהכחשת שואה ומבזים את הקורבנות והניצולים. זו כמובן אמירה מחפירה ונאלחת גם כלפי אנשי הרפואה ועובדי מערכת הבריאות שנותנים את הנשמה למען הבריאות של כולנו. משרד הבריאות לא ירפה מהמאמץ לשמור על בריאות האזרחים, ולא יירתע מדברי בלע, הכפשות, איומים וכזבים".

"מאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית: "אין שום הצדקה להשוואה כזו למעשי הנאצים"

מחר חברתי ח"כ השכל תוביל דיון חשוב מאוד בוועדת החינוך. לטעמי השארת מערכת החינוך פתוחה ומתפקדת היא יעד חיוני ומרכזי של הממשלה והבית הזה. לצד ההגבלות יש מקום להטיל מגבלות על זירות נוספות כדי למנוע פגיעה בתפקודה של מערכת החינוך. יש לעשות את כל המאמצים לאפשר תפקוד תקין של מערכת החינוך. ישיבת תלמידים בביתם אל מול מסכי מחשב - זה לא תפקוד תקין".

בתגובה לח"כ יברקן, אמרה רחלי ברץ ריקס, ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית: "גם אם יש ביקורת כלפי התנהלותה של הממשלה, אין שום הצדקה להשוואה כזו למעשי הנאצים. אמירות כאלו הן הוזלה של השואה ומתן כר פורה לצמיחתה של האנטישמיות. אמירות מסוג זה לא יכולות להתקבל בשום צורה שהיא, בטח שלא מנבחר ציבור במדינת ישראל".