אבי מעוז למנדלבליט: בדוק אם ליברמן עבר על החוק

ח״כ אבי מעוז שיגר מכתב ליועמ"ש מנדלבליט בבקשה שיבדוק האם אמירותיו של השר ליברמן לבעלי העסקים, "שימו שלט, המקום כשר ללא תעודה", עוברות את הסף הפלילי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/12/21 16:38 יח בטבת התשפב

אבי מעוז למנדלבליט: בדוק אם ליברמן עבר על החוק
אבי מעוז, צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז מסיעת הציונות הדתית שיגר היום (ד') מכתב דחוף ליועמ"ש אביחי מנדלבליט בבקשה שיבדוק האם אמירותיו של שר האוצר אביגדור ליברמן על הכשרות של בעלי העסקים פליליות.

"היום פורסם כי בכנס התאגידים של הרשות לניירות ערך, אמר שר האוצר מר אביגדור ליברמן בנוגע לרפורמת הכשרות כי "הרפורמה בכשרות היא צעד חשוב" וקרא לבעלי העסקים "לשים שלט בכניסה המקום כשר ללא תעודה, גם תחסכו הרבה כסף וגם הציבור יאמין לכם", כתב מעוז ליועמ"ש מנדלבליט.


להורדת הקובץ

"דברים אלו הינם לכאורה עבירה על החוק והסתה לעבור על החוק. לאור זאת אני קורא לכבודו לבדוק את הנושא ואם צריך לפתוח בחקירה כנגד שר האוצר בגין כך. אודה לתשובתך הדחופה", הוסיף מעוז.

בארגון כושרות אמרו בתגובה לציוץ של שר האוצר אביגדור ליברמן שקורא לבעלי העסקים לשים שלט "המקום כשר - ללא תעודה": "בעלי עסקים יקרים, חוק איסור הונאה בכשרות אוסר לכתוב "המקום כשר - ללא תעודה". דעו לכם שמי שעובר על החוק צפוי לקנס. עצוב מאד ששר האוצר ליברמן מטעה את ציבור בעלי העסקים ועצוב יותר שהוא חובט בצרכני הכשרות ועלול להוביל אותם לצרוך אוכל לא כשר ללא פיקוח".


(אבי מעוז).

חבר הכנסת אריה דרעי הוסיף, "מר ליברמן, אחרי שכמעט הצעת לעסקים לתלות שלט ״אין קורונה - זו שפעת״ אתה מנסה להשכיח את המבוכה בהתקפה מכוערת על שומרי הכשרות.  ‏ההסתה שלך שקופה. תתעסק במצוקת העסקים המשוועים לסיוע, או שתחליף מקצוע".