מוסי רז דורש לפנות את ההתיישבות לזכר יהודה דימנטמן: "מאחז עברייני"

שעות אחרי שהוקם המאחז לזכר הנרצח יהודה דימנטמן, חבר הכנסת מוסירז ממר"צ דורש לפנות את המקום: "חברת הכנסת אורית סטרוק הגיע לתמוך בעבריינים, לא נרשה מאחזים חדשים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/12/21 12:52 יג בטבת התשפב

מוסי רז דורש לפנות את ההתיישבות לזכר יהודה דימנטמן: "מאחז עברייני"
ח"כ מוזי רז, צילום: Gili Yaari / Flash90

‏גבעת יהודה - לזכרו של יהודה דימנטמן הי"ד - הוקמה הבוקר (ו') מול קריית ארבע. הגבעה הוקמה על ידי קבוצת מתיישבים, חלקם חברים של הנרצח. חברת הכנסת אורית סטרוק הגיעה לחזק את המתיישבים, ומוסי רז דורש לפנות מייד את המקום.

חבר הכנסת ממר"צ התייחס להקמת המאחז בטוויטר וכתב, "מאחז עברייני חדש בשם 'גבעות יהודה' הוקם הבוקר סמוך לקרית ארבע. חברת הכנסת אורית סטרוק הגיע לתמוך בעבריינים. פניתי בדרישה לפנות אותו. לא נרשה מאחזים חדשים".

סטרוק אמרה בתגובה למוסי רז: "‏לפי הכללים של המנהל האזרחי, פינוי גבעת יהודה נמצא בתחתית סדר העדיפויות (מס. 5 למגזר היהודי) ואפשר להרוס אותו רק לאחר שיהרסו את הבניה הבלתי חוקית הפלסטינית בהר חברון, בשטחי האש, ועל הצירים הראשיים שלנו (מס. 2,3,4 למגזר הפלסטיני).
מצפה מהממנהל האזרחי לפעול לפי הכללים ולא לפי החליל של מוסי רז". 
 

מנגד, ראש מועצת קרית ארבע חברון סא"ל במיל' אליהו ליבמן קורא להגיע למאחז החדש נופי יהודה ולחזקו. המאחז נמצא כקילומטר צפונית לקרית ארבע בצמוד לציר 60. ליברמן אמר: "רוצחים פה יהודים על עצם היותם יהודים כאן ארץ ישראל, ברוך השם הנוער שמוסר את נפשו למען ארץ ישראל מנחלה וגרעין ביהודה הקימו הלילה התיישבות חדשה, המקום הזה צריך להתפתח ולצמוח. זאת התשובה שלנו לטרור" 

ההתיישבות החדשה

ההתיישבות החדשה צילום: יצחק וייס

"אנחנו האזרחים נצמיח פה את האדמה וניתן תשובה ציונית יהודית הולמת לטרור, אני קורא לכולם להגיע לחזק את המקום, בואו לכאן, לנופי יהודה", הוסיף ראש המועצה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן