התנועה לאיכות השלטון פנתה לבנט: פתח בבדיקת הסתרת התחלואה במערכת החינוך

בעקבות הדיווחים לפיהם משרד הבריאות אישר בהודעה רשמית כי לא קיבל ממשרד החינוך נתונים חשובים וקריטיים, כגון נתוני הנוכחות בכיתות הירוקות בתנועה לאיכות השלטון מבקשים שראש הממשלה והיועמ"ש לפתוח בבדיקה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/12/21 14:42 יב בטבת התשפב

התנועה לאיכות השלטון פנתה לבנט: פתח בבדיקת הסתרת התחלואה במערכת החינוך
משרד החינוך, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ה') לראש הממשלה נפתלי בנט וליועמ״ש אביחי מנדלבליט בבקשה לפתוח בבדיקת הטענות בדבר התנהלות לא תקינה במשרד החינוך בנוגע להעברת נתוני תחלואה בבתי הספר.

המכתב מגיע בהמשך לדיווחים לפיהם משרד הבריאות אישר בהודעה רשמית כי לא קיבל ממשרד החינוך נתונים חשובים וקריטיים, כגון נתוני הנוכחות בכיתות הירוקות. על פי הדיווחים בתקשורת, ישנם גורמים במשרד החינוך אשר לטענתם משרד החינוך מנע את העברתם של נתונים חשובים אלו כדי להסתיר את כמות הנדבקים בבתי הספר, ובכך להימנע מסגירתם.

חשש שמשרד החינוך מתנהל באופן שנוגד את מדיניות הממשלה

התנועה לאיכות השלטון כתבה במכתב כי, "טענות חמורות אלו מטילות עננה כבדה של חשש שמא משרד החינוך מתנהל באופן עצמאי אשר נוגד את מדיניות הממשלה, ואף מסכן את בריאות הציבור. כן, מציאות שבה שר משרי הממשלה מסתיר מידע מראש הממשלה ומהגורמים המקצועיים הרלוונטיים, היא מציאות שאין להשלים עמה.

מתוקף תפקידכם כראש ממשלת ישראל וכיועץ המשפטי לממשלה, החשיבות שבבירור טענות אלו בוודאי לא נעדרת מעיניכם, בוודאי שמבחינה בריאותית, אך לא פחות מכך מבחינה ציבורית וערכית".

בתגובה לפנייה ליועמ״ש, נמסר מדוברות משרד החינוך: ״אנחנו מברכים על הפניה ומקווים שתיבדק לעומק במהרה. כך יהיה ברור ללא ספק כי משרד החינוך פועל בתיאום מלא עם משרד הבריאות ופיקוד העורף ובשקיפות מלאה מול הציבור״.

התפרצות קורונה בבית ספר דתי

בתוך כך, העלייה במספר החולים מגיעה למוסדות הסרוגים. בבית הספר אוולינה דה רוטשילד שבירושלים ארעה הדבקה המונית ולא פחות מ-62 בנות נמצאו חיוביות לנגיף הקורונה. מדובר בבית ספר ממלכתי דתי מוכר בעיר, גם שני אנשי צוות נדבקו בנגיף.

בעקבות ההדבקה הגבוהה הוחלט על ידי מנהלי המוסד כי הלימודים במוסד כולו יעברו למתכונת של למידה מרחוק. מבצע דיגום שהתקיים במוסד חשף את הנתונים הגבוהים, יתכן שגם בשבוע הבא הלימודים במוסד יתקיימו במתכונת של למידה מרחוק. כך פורסם באתר Ynet.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן