"אנחנו מקבלים תלונות" הדרישה של עידית סילמן מארגון מד"א

ועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן התכנסה הבוקר לדון באופן ניהול התנהלות מוקדי החירום הרפואי במענה לקריאות לעזרה ראשונה, במהלך הדיון תקפו חברי הכנסת את התנהלות מד"א: "אין דבר אחר מלבד 'אגו'"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/12/21 13:09 יא בטבת התשפב

הדרישה של עידית סילמן מארגון מד"א
עידית סילמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת הבריאות בראשות חברת הכנסת עידית סילמן התכנסה הבוקר (ד') כדי לדון בחלוקת העבודה בין מד"א לשאר ארגוני הבריאות. חברי הכנסת דרשו ממד"א לפתוח מוקד משותף לכלל הארגונים, "מוקד אחיד למוקדי החירום הרפואיים, ייתן את הפתרון הכי מהיר ומקצועי לאזרחי ישראל".


(עידית סילמן עונה לסמנכ"ל מד"א).

יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן, אמרה בדיון: "אנחנו מקבלים תלונות לרוב על מקרים בהם לא היו מתנדבים. כל הארגונים יקרים ונכבדים אבל כל הבעיות היו נפתרות אם היה מוקד אחד רפואי. הקמתי את ועדת הבריאות מתוך אמונה לשנות את פני הבריאות במדינת ישראל. אני לא מחלקת ציוניים לארגונים. אני רוצה לתת חיים לאנשים".

במענה לדברי נציגי מד"א על כך שיש אפליקציה שעובדת ופועלת בצורה מיטבית, אמרה יו"ר הוועדה: "אנחנו בעידן טכנולוגי שאנשים מקבלים הודעה בשנייה ויש תשובה תוך 2 שניות. מדוע זה לא קורה ככה במוקדי החירום? למה שלא יקבלו את ההודעה כל המתנדבים הקיימים והחמישה הראשונים שיודיעו שיצאו – אלו החמישה מתנדבים שיהיו באירוע. מד"א לא יכולים להעביר הודעה רק לחמישה אנשים בלבד. אני אבחון את כל הדברים בצורה יסודית לראות איך ישונו הדברים ואדאג שיהיה את כל הכסף בעבור אפליקציה שתדע לתת את המידע לכל המתנדבים והחמישה הראשונים שיגידו 'הנני' הם ייצאו לקריאה".

ח"כ משה גפני שיזם הצעת חוק להקמת מוקד אחיד, אמר בדיון: "בכנסות קודמות הגשתי הצעות חוק שהכל יהיה דומה לארה"ב וזה עבר בקריאה ראשונה. לאחר מכן, מד"א הצליח לטרפד את זה למרות שעבר ועדת שרים לענייני חקיקה. אין כל דבר אחר מלבד 'אגו' שמונע ממד"א להעביר מידע לאיחוד הצלה"



ח"כ ינון אזולאי, מתנדב באיחוד הצלה, הוסיף: "אני מתנדב בארגון כבר שנים והייתי מנהל מרחב לכיש. מד"א יודע להעביר מידע בצורה מסודרת כשהוא רוצה. זה קורה במוקד מד"א בית שמש, החובש הר נוף ועוד. מתנדב של איחוד הצלה מבקש להגיע כתובת להציל חיים –רק זה. איך לא נותנים לו את המידע?".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן