דיון סוער צעקות לעבר ניר אורבך בשדולת א"י: "אנשים שהקימו ממשלה פוסט ציונית"

ראשי שדולת א"י, חברי הכנסת אורית סטרוק ויואב קיש כנסו היום דיון חירום בעקבות ההשתלטות הפלשתינית על שטחי יהודה ושומרון, חברי הכנסת של ימינה הגיעו לתמוך בדיון וספגו צעקות מחברי הליכוד | איילת שקד: " יש לנו מחויבות מוחלטת להגן על שטחי C"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/12/21 13:40 ט בטבת התשפב

צעקות לעבר ניר אורבך בשדולת א"י: "אנשים שהקימו ממשלה פוסט ציונית"
סוער בשדולת ארץ ישראל, צילום: כיפה

היום התכנס דיון חירום השדולה למען ארץ ישראל בראשות  חברי הכנסת אורית סטרוק ויואב קיש. חברי הכנסת מסיעת ימינה הגיעו לתמוך בדיון אבל ספגו צעקות מחברי הליכוד על חלקם בהקמת הממשלה. 


(קרעי צועק על אורבך).

אורבך הודה לראשי השדולה ואמר בדיון: "תודה לראשי השדולה על הסיור שהראה לנו כמה המצב קשה. אמנם האחריות כרגע היא על הממשלה הנוכחית אבל כולנו היינו חלק ממשלות שלא עשו דבר בנושא ואף אחד לא יכול לומר ידנו לא שפכו את הדם הזה. כדאי לחשוב על העתיד איך אפשר לשלב כוחות, זה מעבר לקואליציה אופוזיציה . היו לי עקיצות ליו"ר פורום ירושלים בליכוד, אביחי בוארון והתאפקתי.

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד צעק על אורבך: "לך היו עקיצות? יושבים פה אנשים שהקימו ממשלה פוסט ציונית ולך יש עקיצות, תראה איפה אתה יושב היום".

אורבך צעק על קרעי: "תפסיק להיות פופוליסט"

אורבך ענה לקרעי: "אתה רוצה לחזור ל-2005, רוצה לשמוע איפה אני הייתי בגירוש גוש קטיף. תפסיק להיות פופוליסט. נפלת על האדם הלא נכון".


(איילת שקד מגיעה לדיון על השתלטות הפלשתינים).

איילת שקד הצטרפה לדיון ואמרה: "בשיחות עם שר הביטחון ראיתי שגנץ מחויב לטיפול בבעיה. אין ספק שיש לנו מחויבות מוחלטת להגן על שטחי C ולבנות. אני עוקבת בדאגה אחרי הבניה הפלשתינית הלא חוקית וגנץ שהוא אדם ישר אמר לי שהוא מתכוון להילחם בתופעה הזאת". 

בפתח הדיון אמרה חברת הכנסת אורית סטרוק: "הרש"פ מנהלת נגדנו מערכה, עתירת משאבים, מלחמה, שמנוהלת ממשרד ראש הממשלה שלהם, ושמטרתה המוצהרת: כיבוש הארץ, נסיגה ישראלית מחבלי יו"ש, ולא בהסכם, לא במקומות שישראל בוחרת לסגת מהם, אלא במקומות שהרש"פ בוחרת.
מול המערכה הזו ישראל לא נלחמת.

הכנס הזה הוא לא כנס נגד הממשלה הנוכחית, הוא לא יכול להיות כזה, כי מדובר במחדל מתמשך של שנים. כולנו יודעים זאת ואין טעם להעמיד פנים. אבל הוא כן כנס חירום שנועד לגרום לממשלה הנוכחית לפעול חזק ומהר, כי הגענו למצב קריטי, ש"הסורים על הגדרות", וכי במצב הקריטי הזה שר הבטחון פועל בקום ועשה למען האינטרס של האויב. ואת זה חייבים לעצור.

אביחי בוארון יו"ר פורום ציון וירושלים בליכוד, הוסיף: "מדינת ישראל ממשיכה להרדם בשמירה, ביוני האחרון יצא דוח משרד המודיעין הוא הוגש לקבינט ועדין לא אומץ. זה פצצה מתקתקת שמשפיעה יום יום על המצב ביהודה ושומרון, ויש לה השלכות בלתי הפיכות עם משמעות אסטרטגיות ארוכת טווח, מדינת ישראל חייבת להתעורר ולהבין שלא מדובר על בעיה של המתיישבים והמתנחלים, אלא על בעיה של המדינה ועל המדינה לפעול בהקדם נגד הקמת מדינת פלסטין מבאר שבע ועד עפולה".