שרן השכל מגיבה לפרסום חדשות כיפה: "לבדוק האם יש ממונה על הטרדות מיניות בבני עקיבא"

אחרי החשיפה באתר כיפה על השפלות מיניות במהלך השבעה בסניף בני עקיבא בירושלים, יו"ר ועדת החינוך, חברת הכנסת שרן השכל מגיבה: "אבדוק אם בני עקיבא עמדה בנהלים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/12/21 17:46 ד בטבת התשפב

שרן השכל מגיבה לפרסום חדשות כיפה: "לבדוק האם יש ממונה על הטרדות מיניות בבני עקיבא"
שרן השכל, צילום: חדשות כיפה

אירוע קשה נחשף הבוקר (ד') באתר כיפה, על השבעה של אחד הסניפים המרכזיים בירושלים, במהלכו נערים משבטים בוגרים הורו לחניכים בכיתה ט' לבצע אקטים מיניים משפילים. יו"ר ועדת החינוך, חברת הכנסת שרן השכל מתקווה חדשה הגיבה לפרסומים הקשים.


(שרן השכל מגיבה על הפרסום בכיפה).

"מדובר במקרה מאוד קשה ומזעזע, אני מקווה שימצו את כל ההליכים מול אותם פוגעים. חשוב לי לומר שיש קו סיוע גם במשרד החינוך וכל מי שעובר אלימות או תקיפה אני מזמינה אותו להתקשר לאותו קו ולקבל את הסיוע", אמרה השכל בשיחה עם חדשות כיפה.

השכל ביקרה את המקרה והורתה לבצע בדיקה מקיפה בתנועת בני עקיבא: "עלינו לראות עד כמה בני עקיבא עמדה באותם נהלים ובאותם פרוטוקולים של משרד החינוך, האם יש ממונה על הטרדות מיניות בתנועת בני עקיבא והאם המדריכים עברו את ההכשרות, את כל הדברים האלה אני אבדוק".

השכל הוסיפה וסיפרה: "אחרי דיון שקיימתי בנושא תקיפות מיניות בתנועות נוער ומסגרות בלתי פורמליות חשוב לי לומר, חייב להיות ממונה הטרדות מיניות בכל ארגון, וכל מי שנפגע או הותקף צריך להגיע אליו. אותו ממונה חייב על פי חוק לדווח לרשויות והרשויות צריכות להמשיך טיפול. בנוסף, מדריכים בתנועות נוער כולם עוברים הכשרה למניעת תקיפות מיניות וזיהוי תקיפות מיניות בקרב חניכים, על כל מקרה חריג שקורה אתם מוזמנים לפנות אלינו כדי שנטפל". 

"בנוסף, לפני שבועיים קיימתי דיון מיוחד בעניין תקיפות אלימות ומיניות בתוך בתי הספר, לצערי בני הנוער אחרי הקורונה והסגרים פשוט לא חזרו אותו דבר ולכן ביקשנו גם ממשרד החינוך והתרענו בפניהם שימצאו פתרונות", אמרה יו"ר ועדת חינוך וציינה כי, "משרד החינוך הציג בפנינו מערך תגבור לנתינת מענים רגשיים, צריך שמורים ידעו לזהות מקרים ולטפל בהם וכן להכשיר את המורים במטרה שידעו לתת את המענה לתלמידים ובני נוער במדינת ישראל".