מאיר פרוש תוקף את השר כהנא: "תכף הדרוזים גם ירצו להיות יהודים כי הם הולכים לצבא"

עם פרסום מתווה הגיור של שר הדתות מתן כהנא, ישבנו לשיחה קצרה עם ח"כ מאיר פרוש, לו ביקורת רבה על השינויים הצפויים: "לא עושים ניתוח אצל סטאז'ר"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/12/21 14:04 כז בכסלו התשפב

מאיר פרוש תוקף את השר כהנא: "תכף הדרוזים גם ירצו להיות יהודים כי הם הולכים לצבא"
מאיר פרוש, צילום: חדשות כיפה

הבוקר (ד') פרסם שר הדתות מתן כהנא את תכנית הגיור עליה עבד בחודשים האחרונים, על פי התכנית גם רבני ערים יוכלו לגייר בתנאים מסוימים ובמפלגות החרדיות מיהרו לתקוף את כהנא. בשיחה עם חדשות כיפה תקף ח"כ מאיר פרוש את שר הדתות, "השינויים שמקדם כהנא הם דברים מאוד חמורים נגד היהדות של מדינת ישראל. אנחנו לא מדינה ככל העמים, יש לנו צביון מיוחד וייחודיות מסוימת".


(מאיר פרוש בראיון לחדשות כיפה).

פרוש הוסיף: "לבוא ולהציע דבר כזה מקרב את היום שבו יגידו שהקריטריון להתקבל כגר זה מי שקונה מוצרים כחול לבן, קנית אלקטרה אתה בסדר. אחר כך יבואו הדרוזים וגם ירצו להיות יהודים כי הם הולכים לצבא. יש קריטריון ברור והוא שמירת תורה ומצוות. מועצת הרבנות הראשית היא זו שפקחה על הדבר הזה ושמרה על העניין.

מדובר בפרצה, להפוך אזרח ממדינה של גויים ליהודי זה כמו לעשות ניתוח, לא עושים ניתוח אצל סטאז'ר אלא אצל רופא מומחה, והמומחיות היא אצל הרבנים הראשיים, לא כל אחד ששמו רב הוא יכול לגייר".

בכל זאת אנחנו רואים רבנים גדולים בציונות הדתית כמו הרב דרוקמן, שתומכים במתווה.

פנית למאיר פורוש, שמי מוכר וידוע כאיש אגודת ישראל, זאת העמדה שלנו, אני מצטער מאוד לומר לך שבציונות הדתית היה בעבר ימין ואמרתי שזה פייק ימין ועכשיו אנחנו רואים את מפלגת ימינה שהיא פייק שמאלה. 

ראינו הצעות חוק מסיעת יהדות התורה שאושרו על ידי שרי הממשלה, יכול להיות שיש התחממות ביחסים?

אם אישרו את הצעות החוק שתחייב נשיאת לוחית זיהוי באופניים חשמליים, לא מגיע להם תודה על אישור הצעת חוק שיכולה להציל חיים. אני לא רואה שום קשר בין האישור לבין מגעים עם הממשלה.