ראיון חבר הכנסת אמסלם: "מנסור עבאס שקרן, איילת שקד מוכרת את מדינת ישראל לחמאס"

בראיון לחדשות כיפה מודה חבר הכנסת מהליכוד שלא צפויות הפתעות בהצבעה בעניין התקציב והוא יעבור, ומוסיף "התקציב הכי אנטי חברתי שראיתי" | על חברי ימינה: "מוכרים את מדינת ישראל לתומכי מחבלים, לחמאס, והם יודעים את זה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/11/21 15:03 כו בחשון התשפב

חבר הכנסת אמסלם: "מנסור עבאס שקרן, איילת שקד מוכרת את מדינת ישראל לחמאס"
דודי אמסלם, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הקואליציה עומדת בפני ימים חשובים עבורה, במהלכם היא צפויה לאשר את תקציב 2021-2022. בריאיון ל"חדשות כיפה" אמר חבר הכנסת מהאופוזיציה, דודי אמסלם, כי התקציב הוא הכי אנטי חברתי, והתייחס למספר נושאים נוספים.

אמסלם לא חושב שמדובר בשבוע קריטי. "זה ריטואל קבוע שקורה כל שנה ולאחרונה כל שנתיים. אנחנו יודעים איך יגמר השבוע הזה", אמר אמסלם, שמבין גם הוא שהתקציב יעבור ולא צפויות הפתעות של הרגע האחרון.

יש בתקציב רפורמות בייבוא, דברים שהם ימין כלכלי, למה להתנגד לרפורמות האלה?

"התקציב הזה הוא הכי אנטי חברתי שראיתי. מס הגודש לדוגמא, ליברמן לא מבין אותו, המס לא יפתור את העומס ורק יפגע בפריפריה, האנשים מדימונה שירצו לבוא לעבוד בתל אביב יצטרכו לשלם חמישים שקל ביום. אנשים פה הזויים, הם לא רוצים לפתור את בעיית התחבורה הציבורית, הפקקים יישארו ולפריפריה יהיה עוד מס".

בסקר שפורסם אמש ימינה לא עברה את אחוז החסימה. יש מקום לאיילת שקד ויום טוב כלפון בליכוד?

"גם ימינה וגם תקווה ישנה הם מפלגות שרימו את הציבור והן ייעלמו, הציבור לא מעריך את מה שהם עושים. אני לא עוסק בשותפות של ימינה עם הליכוד. אני אומר לאיילת שקד, כלפון וחבר מרעיו, קודם כל סור מרע ואז עשה טוב. עכשיו הם מוכרים את מדינת ישראל לתומכי מחבלים, לחמאס, והם יודעים את זה. אני מזמין אותם לקרוא את האמנה של האחים המוסלמים, אנחנו זוכרים שהוציאו את הפלג הצפוני מחוץ לחוק. הדרומי אלו אנשים עוכרי ישראל והם צוברים כוח ורוצים כסף ובסוף הם יתנו לנו את הוולה".

אתם אומרים על הממשלה שהיא מסוכנת, שעבאס שולט בה, לא עדיף ממשלה ימנית בראשות יולי אדלשטיין?

"זה לא קשור. תמיד כשיש יהודי ציוני הוא יהודי, ויש לו אינטרס שהמדינה תתקיים ויש לו אהבת ישראל. כשאנחנו מדברים על מפלגת רע"מ, מדובר באנשים שרוצים להכחיד אותנו. יהודי לא יכול להיות שווה זכויות במדינה של רע"מ, זאת התפיסה המוסלמית. מבחינת עבאס הוא יודע שאף אחד". 

מנסור עבאס מאיים לחשוף מסמכים ופגישות עם נתניהו, אלה דברים שלא היו?

"בדיחה עלובה, הוא שקרן", פוסק אמסלם, ומוסיף: "אני אמרתי לו שיספר. הרי ישבנו עם עבאס רק על מנת לקדם את חוק בחירה ישירה לראשות הממשלה. אם זה היה קורה נתניהו היה מנצח ובנט וסער היו זוחלים לממשלה כמו הנחשים, ועבאס היה מדבר איתנו רק על סוגיות אזרחיות, כי אנחנו לא יכולים להישען על ערבים". 

בחודשים האחרונים בדיחות שלך מעל בימת הכנסת רצות ברשת, מה העניין של הבדיחות?

הבדיחה מעירה את האנשים ואני קושר את הבדיחה לנושא, גם מצחיק וגם משקף את המציאות הפוליטית בישראל. בוא תשמע בדיחה ששמעתי לפני כמה ימים: שלושה שיכורים - בנט, עבאס וסער נכנסו למונית. הנהג ראה שהם שיכורים, הדליק את המנוע, כיה ואמר "הגענו". בנט אומר תודה יוצא מהמונית, סער נותן לו 100 שקל ויוצא מהמונית, עבאס נותן לנהג כאפה ואומר לו: למה אתה נוסע כל כך מהר".