פרשיית הרצח בירושלים: שלושה חשודים נוספים נעצרו

התפתחות חלה בחקירת האירועים מלפני 30 שנה, כאשר המשטרה עצרה שלושה אנשים בשנות ה-60 לחייהם החשודים במעורבות בפרשיית רצח וחטיפה בעיר. צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה ובמשטרה מבהירים: יתכנו מעצרים נוספים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 19/10/21 09:24 יג בחשון התשפב

פרשיית הרצח בירושלים: שלושה חשודים נוספים נעצרו
אחד העצורים הקודמים בפרשה, צילום: דוברות המשטרה

בהמשך למעצר שלושה חשודים בפרשיית הרצח והחטיפה מאמצע שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90 באזור הבירה, בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים עצרו לפנות בוקר שלושה חשודים נוספים, בשנות ה-60 לחייהם (שניים תושבי העיר ירושלים ואחד תושב חיפה), זאת בחשד למעורבותם בתיקי רצח והיעדרות הנחקרים במשטרה מזה למעלה מ-30 שנים. על פי החשד, העצורים קשורים לאליעזר ברלנד ולקהילת "שובו בנים". 

לאחר מעצרם, השלושה הועברו לחקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים. בהמשך היום, הם יובאו בפני בית המשפט. כמו כן ובהתאם להתפתחויות בחקירה, ייתכנו מעצרים נוספים. במשטרת ישראל מבהירים כי קיים צו איסור פרסום שניתן על ידי בית משפט השלום בירושלים ואוסר לפרסם כל פרט מפרטי החקירה העלול לזהות את החשודים. 

תחילתה של הפרשה בהיעדרות הנער בן ה-17 ניסים שטרית ורצח אבי אדרי בשנת 1990. שטרית התגורר בירושלים בשכונת סנהדריה, וטרם היעלמותו נחטף מישיבתו באשדוד, והוכה נמרצות בידי משמרת הצניעות שאיימו עליו כי מוטב לו שלא יצא עם בנות שחשוד כי הכיר באזור מגוריו בירושלים. לאחר חצי שנה ברחוב "מעגלי הרים לוין" בשכונתו, הכיר ניסים יחד עם חבריו את מייק, שהיה מתעסק עם סמים, ובעברו עבד במספנה באילת.

לאחר היכרותם ניסים התרועע עם מייק כשבוע, ובתאריך 23 בינואר 1986 נעלמו עקבותיו לאחר שניפגש עמו במרכז העיר ירושלים, ונסע איתו ברכבו. שטרית מוגדר נעדר עד היום ללא קצה חוט בפרשה. חלק מהחוקרים מקשרים בין שני המקרים המתוארים בשחזור, ומשערים שמייק היה שליח של משמרת הצניעות, וכנראה הוחלט לפגוע בניסים עד כדי פגיעה בחייו והעלמת גופתו.