מוסי רז חושף: בהקמת הממשלה קיבלנו הבטחה שלא יוקמו התנחלויות

אחרי שביקר אתמול במאחזים לא חוקיים ח"כ מוסי רז דורש לפנות כל מאחז שקם אחרי השבעת הממשלה ומספר כי קיבלו הבטחה שלא יוקמו ישובים חדשים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/09/21 10:19 יח בתשרי התשפב

מוסי רז חושף: בהקמת הממשלה קיבלנו הבטחה שלא יוקמו התנחלויות
ח"כ מוסי רז, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מבוכה לאגף הימני בממשלת בנט. ח"כ מוסי רז ממר"צ מספר כי במשא ומתן להקמת הממשלה קיבלה מפלגת מר"צ הבטחה מפורשת שלא יוקמו התנחלויות נוספות. את הדברים חשף רז ברקע המכתב לגנץ בו דרש פינוי מיידי של המאחז מלאכי השלום. 

ח״כ מוסי רז התראיין הבוקר (ו') ליוסי דוידוב ויונתן דובוב ברדיו גלי ישראל, בראיון אמר רז: "צריך לבדוק האם מאחז הוקם אחרי ה-13 ביוני, אם כן - הוא צריך להתפנות". רז נשראל: ״מישהו הבטיח לכם בהקמת הממשלה בחדרי חדרים שלא יוקמו התיישבויות בממשלה הנוכחית?", וענה: ״ברור, כהבטחה ספציפית בנושא הזה".

אתמול בעקבות ביקור במאחז מלאכי השלום הוציאו חברי הכנסת מוסי רז ומיכל רוזין מכתב לשר הביטחון, ובו דרישה לפינוי מידי של המאחז. במכתב כתבו: "בפגישתנו, הבהרת כי המדיניות שלך מבוססת על שמירה קפדנית על ביטחון המדינה, לצד קידום השלום והמהלכים המדיניים שיאפשרו אותו. כמו כן, הבעת את התחייבותך לפקח על הבנייה הבלתי חוקית בשטחי C, והבהרת כי העקרון המנחה אותך הוא שלא תהייה התיישבות בניגוד לחוק, תוך שמירה על שלמות העם והקואליציה. לפיכך, נבקש להורות באופן מיידי על פינויה של ההיאחזות הבלתי חוקית".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' לא נותר אדיש לביקור הנדיר והזמין את חברי הכנסת לסוכתו, סמוטריץ' כתב לשניים: "אם כבר חציתם את הקו הירוק לצד הנכון, מוזמנים אלינו לקדומים. יש סוכה גדולה ויפה והילדים ישמחו מאוד לאושפיזין חשובים. נאכל צהרים בסוכה ואקח אתכם לסיור ברחבי הישוב הנהדר שאני גר בו, לראות את ההתפתחות המדהימה שלו ושל הישובים בסביבה. בטוח שתתאהבו בארץ היפה שלנו".


(מוסי רז ומיכל רוזין מבקרים במאחז).