משבר קואליציוני עשר מעלות ימינה? ח"כ ממרצ: "אם הממשלה תלך לעימות צבאי - הקואליציה תיפול"

ג'ידא רינאוי-זועבי התראיינה בערבית ושם דיברה נגד ראש הממשלה: "הנוכחות של מרצ ורע"ם בקואליציה מגבילה את חדותה של כל החלטה צבאית". עוד הביכה את בנט ואמרה: "אם נתניהו היה ראש ממשלה – תגובת הממשלה הייתה חזקה יותר"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 08/08/21 14:12 ל באב התשפא

עשר מעלות ימינה? ח"כ ממרצ: "אם הממשלה תלך לעימות צבאי - הקואליציה תיפול"
ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אחרי ימים שקטים יחסית מצד חברי הכנסת הערביים החברים בממשלה, מגיעה היום חברת הכנסת ממרצ ג'ידא רינאוי-זועבי ומעמידה את ראש הממשלה נפתלי בנט במבוכה. רינאוי-זועבי התראיינה היום ברדיו מכאן בשפה הערבית והתייחסה לדבריו של ראש הממשלה כי תקיפות מצד חיזבאללה וחמאס יקבלו מענה צבאי. חברת הכנסת לא התרשמה מדבריו והזכירה כי מרצ ורע"ם יהיו שם כדי לסכל פגיעות בערבים מארגוני טרור.

 "בנט יודע שאם הממשלה תלך לעימות צבאי – הקואליציה תיפול, כי גם מרצ וגם רע"ם לא יסכימו לדבר כזה. הנוכחות של מרצ ורע"ם בקואליציה מגבילה את חדותה של כל החלטה צבאית", אמרה רינאוי-זועבי. עוד הוסיפה והחמירה את הדברים: "ברגע שהממשלה תחליט על משהו צבאי - תהיה סכנה לקואליציה. זה נמצא בהסכמים הקואליציוניים. הממשלה הסכימה שהיא תעסוק רק בעניינים כלכליים ואזרחיים". אם לא די בכך לבסוף פגעה חברת הכנסת באג'נדת הימין שלו לעומת קודמו בתפקיד: ""אם נתניהו היה ראש ממשלה – תגובת הממשלה (לירי חיזבאללה) הייתה חזקה יותר".

בעוד שבממשלה עוד שותקים לדבריה הקשים של רינאוי-זועבי, באופוזיציה כבר מיהרו להתייחס ולתקוף את הממשלה. ח"כ שלמה קרעי התייחס לדברי חברת הכנסת ממרצ ותקף: "כשהאחים המוסלמים קובעים את סדר היום בממשלת ישראל(!), יחד עם האנטי ציוניים במרצ והעבודה, אין ספק שזועבי צודקת. הזועבי אותה זועבי והים אותו ים. הממשלה הזו מסוכנת. גורמים קיצוניים השתלטו על הגה הספינה, בעוד קברניטיה שקועים בתרדמת. חייבים להתעורר לפני שיהיה מאוחר מידיי".

ח"כ איתמר בן גביר הצטרף למבקרים: "חברת הכנסת של מרצ אומרת בקול את מה שכולנו יודעים בלב: נפתלי בנט שבוי בידי קואליציה של תומכי טרור שיפילו אותו אם יעז להגיב לטילים של החיזבאללה. הממשלה הזו מסכנת את בטחון המדינה ואנחנו חייבים לשלב כוחות ולהפיל אותה לפני שתושבי קריית שמונה והגליל יהפכו לתושבי עוטף עזה והנגב".